zondag 16 november 2008

Als het maar op tijd gebeurt....


Cera:
Mevrouw Katblad! Bent u daar? Ja, u bent er gelukkig. Ik wilde u namelijk vragen hoe de stand van zaken is. Met betrekking tot de verkiezing ja. Hoe bedoelt u dat u daar niets over kan zeggen? Oh, nog een paar dagen te gaan dus. En u kunt niet een tipje van de sluier oplichten? Nee dus. Dat is jammer want ik ben erg benieuwd. Ja, ik ben al druk aan het oefenen. In mooi lopen inderdaad, maar ook in het stilzitten. Nee, dat gaat nog niet zo geweldig. Erg moeilijk voor mij, dat stilzitten. Maar ik blijf er op oefenen hoor, daar kunt u van op aan. Dus u kunt nog helemaal niks zeggen? Over wie er gaat winnen bedoel ik? Erg jammer. Denkt u dan dat het nu misschien het juiste moment is voor een kleinigheid? Een snoepje bijvoorbeeld? Nee, ik eet heus wel genoeg hoor, maar ik heb nu even lekkere trek.


Ach, daar is die kleine ook. Die lust vast ook wel een snoepje, denkt u niet? Als u het raam nu een stukje openschuift? Ja, de snoepjes staan achter u in die grote kast. Paarse bakje, heh?


Zo. Gauw naar de grond ermee, anders eet die Boezel mijn snoepje op. Hij zit verdorie al met zijn poot te hengelen. Is het nodig dat hij hier in de vensterbank blijft zitten? Kunt u hem niet even wat te doen geven terwijl u mij snoepjes serveert? O, u vindt het juist leuk, dat gehengel van de Boez. Nou, daarover verschillen wij dan van mening.


Hij is wel erg lastig, die kleine. Ja, alweer een stuk gegroeid, dat had ik al gezien. Nog even en dan is hij net zo groot als ik. Vind ik erg verontrustend ja. U gaat hem toch wel laten helpen heh? Wat ik daarmee bedoel? Nou, dat ik hem niet straks achter mij aankrijg. Er zitten er al genoeg achter mij aan en daar wordt ik dan ook knap zenuwachtig van. Ja, vandaar dat ik moeilijk stil kan zitten. Oh, over een paar maandjes? Als het maar op tijd gebeurt. Nee, verder zal ik me er niet mee bemoeien want u weet ongetwijfeld zelf wel wat het beste is voor hem. Jammer dat ik nu weer moet gaan. Doet u Japekop de groeten van mij?


Japekop:
Ik ben hier Cera! Vlak achter de Boez, op de grond!
Ze heeft me niet eens gezien. Is er alweer vandoor, ja. En dat noemt zich dan mijn verloofde. Waarvoor kwam ze eigenlijk? Vast niet voor mij, heh?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Graag wil ik als kater met inzicht een oproep doen aan alle katbladlezers om TE STEMMEN OP CERA!!! Ze is een bijzonder model met uitzonderlijke uitstraling, als ik het zo mag uitdrukken!

Anoniem zei

Ik wil ook graag mijn zegje doen. Cera lijkt me een hele goede kandidaat! Ik ben een betere kandidaat maar woon niet in de katbladstraat enne niet in Leiden!
Cera loopt goed mee, snuffelt ook goed en jaagt geen jonge dames weg, zoals die Iwan!