zondag 1 november 2009

Midden in de nacht.


De Boez:
Ja, ik weet dat het midden in de nacht is maar ik deed echt niets. Nee, ik was het niet; ik zit hier braaf te wezen. Wie er dan zo aan het kattenluik zat te krabben? Misschien was het wel iemand van buiten. Of was het Japekop. Oh, die ligt nog te slapen? Wel, Mevrouw Troy dan? Ligt ook te slapen? Nou, in elk geval heb ik niks gedaan. Nee, ook niet aan het raam zitten krabben, nee. Je werd ervan wakker? Van het lawaai? Erg jammer voor je, maar ik ben niet schuldig.



Dat neemt niet weg dat ik erg graag naar buiten wil. Ja, gewoon wat zooien in het donker omdat ik niet meer kan slapen. Genoeg slaap gehad ja. En nu je toch beneden bent, kun je dan misschien het luikje openmaken? Of het raam open doen? Nee? Waarom eigenlijk niet? Wat kan mij het schelen dat het midden in de nacht is! Ik wil gewoon buiten spelen!

1 opmerking:

ina zei

Wat een heerlijk onschuldig gezicht.