woensdag 11 november 2009

Omdat het al donker is.


Japekoppie:
Als het donker is, wens ik mijn eten te krijgen. Want dat is de natuur, wat mij betreft tenminste. Aan die klok heb ik maling; die wijzers zeggen me helemaal niks. En ik heb ook maling aan het dagritme van mijn mens. Ja, ik hou daar alleen rekening mee als het in mijn voordeel is, anders dus niet. Houdt zij soms rekening met mij? Daarom.
Verder wens ik dat dat kattenluik wordt dichtgetimmerd. Omdat Jan en Alleman maar naar binnen komt. Daar bedoel ik dus die Oscar mee, ja. Brutaal loeder is het. Vreet alles op wat hij kan vinden. En zij let dus niet goed op. Ons mens dus ja. Nee, ze gaat af en toe weg en dan heeft Oscar vrij toegang. Ja, volgens mij ligt hij op de loer en wacht net zolang tot zij weg is, en dan komt hij alles opvreten wat hij kan vinden. Heb je gezien hoe dik hij wordt? Ik bedoel maar.
Nee, ik ben geen mopperpot, ik wijs u alleen maar op de misstanden hier. Op de redactie ja. Hoe zou u het vinden als uw bord werd leeg gegeten door ongenode gasten? Precies ja.
Wat mij betreft gaat dat luik dus dicht en moet ze ons gewoon maar in- en uitlaten. Ja, ook als dat om de 5 minuten is. Dat heb je nou eenmaal als er steeds van die buitjes vallen en wij niet nat willen worden. Als zij wil dat wij voor de krant werken, moet ze er zelf ook wat voor doen. Ja, dat lijkt me niet meer dan redelijk. En nu graag dat blik opentrekken. Omdat het al donker is ja. Of moet ik het soms nog een keer uitleggen?

3 opmerkingen:

ina zei

Het klopt, hoor, Japekop. Als het winter is, is het langer donker en dan moet je ook meer eten, voor de kou.

de baas zei

En voor het luie vet zeker!

Wilma zei

Waar heeft de baas het over??? Natuurlijk is dat voor de kou. Tssssssssss!!!