vrijdag 27 november 2009

Bloemetjes...


Japekoppie:
D'r branden wel vaker kaarsen hier in huis, vooral als het steeds vroeger donker wordt of het somber weer is. En dat is allebei het geval deze dagen. En meestal schenk ik dus geen aandacht aan die kaarsen. Ik weet zo langzamerhand heus wel dat je daarmee je snor kan wegbranden, en ik ben juist zo trots op mijn snor dus kijk ik wel linker uit. Maar met deze kaars is iets aan de hand. Hij ruikt naar bloemetjes. Alsof het lente is, ja. En dat snap ik niet want het is nog lang niet lente. Hoe kan dat geval er dan naar ruiken? Wel dat bedoel ik nou. Soms kloppen dingen niet. En daar wil ik dan het mijne van weten. Ja, ik kijk gerust wel uit hoor! Want of het nu naar niks ruikt of naar bloemetjes, het blijft gevaarlijk, zo'n vlammetje. En mijn mooie snor is me veel te lief. Vandaar dus, ja....

2 opmerkingen:

ladybelle zei

Nou pas inderdaad maar op hoor!
Zo'n vlammetje kan heel gevaarlijk zijn!!!

Wilma zei

Bij mij komen dat soort kaarsjes dan ook niet meer op tafel. Een van mijn vorige katten liep er keurig netjes omheen, maar zijn staart kwam er wel te dicht bij. Dat gaf een behoorlijke steekvlam. De hele staart was geschroeid, maar gelukkig niet tot op de huid.