woensdag 18 november 2009

Paar miezerige brokjes.


Hallo mevrouw Katblad! Lekker onder de douche geweest? Ja, ik had mij inderdaad verstopt onder de kast maar nu u mij toch heeft ontdekt, kom ik maar tevoorschijn. Uw kattenluik stond open en toevalligerwijs had ik een enorme honger, dus besloot ik uw keuken maar even te bezoeken. En omdat ik hiernaast water hoorde plensen en u hoorde rommelen, ben ik onder de kast gekropen. Voor de veiligheid ja. Want ik weet best wel dat u het niet altijd even leuk vindt als ik hier wat kom bij-snacken. Ja, van onder de kast uit kon ik uitstekend bij het voerbakje van Japekop, dat klopt. Maar het was al bijna leeg hoor, dat moet u echt van mij geloven. En wat u ook moet geloven is dat ik de hele nacht buiten heb gezeten. Vandaar die verschrikkelijke honger dus ja. Nee, ik heb echt niet voor uw deur liggen loeren op het openen van het luik. Ik liep heel toevallig langs en zag heel toevallig dat u het luikje opende voor de Boez. Jammer alleen dat er geen ontbijt meer over was. Ja, van dat lekkere blikjesvoer inderdaad. Maar uw brokjes vind ik ook niet vies, en daar het momenteel nog flink rammelt in mijn buik..... staat u mij toe?





U vindt dat ik weer moet gaan? Terwijl ik nog zo'n vreselijke honger heb en er nog genoeg in het bakje van mevrouw Troy ligt? U wilt uw mening niet herzien dus?
Wel, dan stap ik maar weer eens op. Ja, ik ken de weg naar buiten, die heeft u mij al eerder en meerdere malen gewezen.
Weet u trouwens dat uw luik een beetje klemt en dat het zodoende best wel lastig is uw huis binnen te dringen? Nee, dan is het goed. Ik geloof trouwens dat het is gaan regenen, en ik durf het bijna niet te vragen maar.... Nee? Wel, dan ga ik maar. Dag mevrouw Katblad, en nog wel bedankt voor die paar miezerige brokjes.

Geen opmerkingen: