woensdag 11 november 2009

Klep in mijn snufferd.


Mevrouw T. Troy:
Nee, ik ben niet van plan door het luik naar binnen te komen. Ja, ik vind dat u best even het raam voor mij kunt openen. Gewoon opstaan, pin eruit en omhoog schuiven, maar u weet zelf ook wel hoe dat moet. Waarom ik niet door het luik wil?
Wel ten eerste werkt het dus slecht. Dat deurtje staat altijd de verkeerde kant op en dan moet je met je poten wringen tot het weer zo in positie is dat je er zonder problemen door kunt stappen. En gezien mijn artrose doe ik dat dus liever niet.
Ten tweede kom ik te vaak een vreemde kop tegen voor dat luik. Ja, dan schrik ik me kapot en dat is erg slecht voor mijn hart. Ja, het is veel te druk verkeer daar. En ze gaan er nogal tekeer. Wel, de Boez bijvoorbeeld ramt er dwars doorheen. Ja, bij voorkeur als ik net bezig ben het te openen. Dan krijg ik inderdaad bijna die klep in mijn snufferd. Nee, van Japekop heb ik niet zo'n last want die wacht beleefd tot zijn moeder (dat ben ik dus) klaar is met dat luik. En dan gaat hij er pas door. Maar dan heb je ook Cera nog. Ze doet nog erg onhandig met die klep, en als het haar niet lukt 'm open te krijgen, gaat ze in het raam zitten. En dat is dus mijn plek.
Wel, het huis verlaten door dat luik is meestal geen probleem voor me, maar weer naar binnen, dat doe ik dus niet meer. Daarom zit ik hier, inderdaad. En volgens mij gaat het zo regenen. Dus: staat u nog op of hoe zit het?

4 opmerkingen:

ina zei

Ja, dat gebeurt hier ook regelmatig. Klep in iemands snufferd, en aan beide kanten een kattenkop. Bonya slaat altijd 10x met haar pootjes tegen de klep voordat ze erdoor gaat. Iwan wringt zich erdoor, Lotje springt erdoor en Caja is altijd aarzelend: zal ik nu wel, of niet, of toch maar wel.. Bij ons is het dus ook regelmatig geklepper. Igor mag nog niet door het luik, die wordt goed in de gaten gehouden sinds hij een keer achter iemand aan naar buiten ging.

mevrouw Katblad zei

U heeft toch ook niet zo'n goedkoop rotding?
Volgens ons bestaat er ook een soort luik met plastic flapje dat soepen heen en weer buigt. Of vergissen wij ons?

de baas zei

Zit u dan de hele dag bij het luik Igor in de gaten te houden? Niet dat dat zo gek zou zijn hoor, want wij moeten de hele dag opletten dat Oscar niet binnen dringt.... Alleen moeten wij helaas ook wel eens naar het toilet, de was ophangen of een boodschapje doen. Vervolgens vinden wij dan weer lege voerbakjes.....

ina zei

Wij zitten niet de hele dag op Igor te letten, het luikje in de kamer staat op alleen naar binnen kunnen. Het luikje boven staat helemaal open, maar als wij in de kamer zijn gaat Igor eigenlijk niet naar boven, hij houdt erg van gezelligheid. Het liefst zit hij de hele dag op schoot; Bonya wil dat echter ook, dus er is regelmatig een strijd aan de gang hier.