maandag 23 november 2009

Ook geen kandidaat!?


Zwarte Gijs:
Zo mevrouw Katblad, weer een rondje aan het maken? Camera bij u? Nee, ik ga geen kunstjes voor u doen. En ook niet voor u po(e)seren, nee. Omdat ik hier net zo lekker lig en genoeg aan mijn kop heb. Nee, geen zorgen, enkel overpeinzingen. Wel, bijvoorbeeld over de opvolging van Storm.



Nee, geen haar in mijn vacht die eraan denkt de rol van Storm over te nemen. Ik heb zo mijn eigen rol hier in de straat en zou die graag houden. Omdat ik daar best tevreden mee ben, ja.
Hebt u Storm trouwens de laatste dagen nog gezien? Ik ook niet, nee. Het schijnt dat hij niet meer zo uithuizig is en dat hij zich binnen vol zit te vreten. Ja, hij is zo langzamerhand aardig wat aangekomen en daarmee moet hij uitkijken. Met te dik worden, inderdaad. Wel, omdat hij van die dunne pootjes heeft heh? Ja, daar zou hij zomaar doorheen kunnen zakken. En ik neem aan dat hij straks in Groningen druk aan de slag moet, niet? Ja, eerst zo'n nieuw huis helemaal naar je eigen smaak inrichten, dan de omgeving flink markeren en verder uiteraard hinderlaagplekken gaan maken en opnieuw je reputatie vestigen. Ja, een hoop werk in het verschiet en Storm is ook niet meer een van de jongsten, heh? Daarom dus. Maar ik vermoed dat hij zich geestelijk aan het voorbereiden is op de verhuizing. Er zal wel druk gerommeld worden door zijn mensen in zijn huis en dan moet je ervoor zorgen dat je erbij blijft. Voordat ze zomaar zijn vertrokken met de verhuiswagen en jij daar in een leeg huis zit, inderdaad. De boel in de gaten houden dus, ja. Vandaar dat hij meer binnen zit dan buiten loopt. Dat maakt dat het hier op straat relatief vredig is. Geen vechtpartijen meer geweest de laatste tijd, nee. Wel wat pesterijtjes hier en daar, maar dat is niks bijzonders. Bel de Franskat ja. Heeft u nog iets over hem gehoord? Hij wil toch de nieuwe Schrik van de Buurt worden? Oh, hij zegt dat hij geen kandidaat is? Wel, ik heb andere dingen gehoord. Geruchten ja, dat klopt, maar waar rook is, is vuur. Hij schijnt namelijk wel voorgedragen te zijn, alleen is het niet bekend door wie. En ik vermoed ook dat hij zich stiekem toch in het geheim aan het voorbereiden is. Nee, zeker weten doe ik het niet, nee. Wel, we moeten het maar afwachten. De tijd zal het leren, ja. Weet u toevallig of er nog andere kandidaten zijn? Nee, zelf kan ik niemand bedenken. En ik ben dus, zeker weten, ook geen kandidaat. Heeft u dat goed genoteerd?

2 opmerkingen:

Hans zei

Dat zei Balkenende ook Gijs!

de baas zei

Joh!