vrijdag 17 oktober 2008

Oui, mijn naam is Bel!


Bel:
Ik weet dat u mij al vaker heeft gezien en dat u inmiddels weet waar ik woon. Geel gebied ja, op de hoek van de Steeg en de parallelstraat. En ik heb al in uw Katblad gestaan, hein? Beetje leuke foto's naar ik hoop? Ja, het klopt dat ik uit Frankrijk kom. Ik ben inderdaad een echte Franskat maar de taal van daar spreek ik al bijna niet meer. Nee, opgevoed door nederlandmensen dus dan weet u het wel. Ik werd geboren op een schuurdak. Ja, bij die nederlandmensen ja. Zij noemden mijn moeder Poubelle omdat zij een zwerfpoes was. We werden met zijn drieen geboren. Nee, 1 ging er dood en dat was tres triest. Toen hebben ze die ander en mij "Pou" en "Belle" genoemd.


Ja, toen ze erachter kwamen dat ik een "homme" was, van het mannelijk geslacht dus ja, hebben ze mijn naam veranderd in Bel. Ik vind dat inderdaad prima, het zal me saucisson wezen. Worst ja. Enfin, toen hebben ze me meegenomen naar hier dus.
Ja, ik vind het leuk om in de katbladbuurt te wonen. Ik heb het hele gebied al verkend; geel, wit, groen etcetera. Nee, echte vrienden heb ik nog niet maar misschien wel een vriendin. Ja, ik geloof dat ze me wel aardig vindt maar ze is nog verloofd met een ander. Nee, daar trek ik me natuurlijk niets van aan maar zij dus wel. Ik weet wel dat zij mij erg leuk vindt dus ik denk dat het een kwestie van tijd is. Ik zet gewoon mijn charme francais in en dan komt het waarschijnlijk wel goed. Leuk trouwens, dat kattenloket bij u. Kun je daar lekkers krijgen?

1 opmerking:

Annemieke zei

Bel, je ziet er beau uit!