zondag 26 oktober 2008

Hoe komen we de winter door!


Japekoppie:
Kijk nou es. Je doet effetjes een dutje, en als het tijd is voor je verkenningsronde hebben ze in de tussentijd de hele boel weggehaald. Geen plant meer te zien. Niks meer te besnuffelen of te markeren. Totale kaalslag! Kunt u mij dit uitleggen?


O, het moest weg van de gemeente. Nou, dat verklaart alles.
Dit hoort hier niet te staan dus. Dat zijn mijn plantentafeltjes. Of die van de redactie, ook goed. En nu staan ze hier. Klaar voor het grofvuil? Volgens mij waren ze nog best bruikbaar. Tja, hier en daar een beetje aan het rotten en wat plankjes weg, maar ze waren nog goed genoeg voor hun doel. Consumptiemaatschappij dus. Daar bent u toch altijd zo tegen? Wel, daar doet u dus nu aan mee. U moest zich schamen.


Hier ook leeg. Ja, een paar potjes en andere losse troep. Kan ik dus niks mee. Niks aan te verkennen nee. Bovendien zie ik dat mijn verstopplekjes ook zijn verdwenen. Kwalijke zaak. Ik denk dat ik maar een klacht in ga dienen. Over al die verdwenen planten ja. En een eis. Inderdaad, dat alles onmiddellijk teruggezet dient te worden. Of een verzoek. Om te verhuizen natuurlijk! U gaat niet met mij mee? Nou, dat zullen we nog wel eens zien dan.


Nou, dat slakkenprobleem zijn we ook in 1 keer kwijt. Maar daar zat ik eigenlijk niet mee. Met die slakken dus. Nee, dat was meer uw probleem, toch? Kijk, er zit er nog een op de muur. Die gaat nu wel dood van de honger, ja.


De vergadertafel staat er tenminste nog. Gelijk maar even deze paal markeren om duidelijk te maken dat ik het er niet mee eens ben. Toch wel makkelijk zo, nu die roos met die stekels weg is. Maar een stuk kaler ja. Nee, het bevalt me niet. En u heeft me nog steeds niet uitgelegd waar het nu allemaal goed voor is.


De waterbak staat er gelukkig nog. Dat is tenminste nog iets ja. Ah, die buurman z'n spullen staan er ook nog. Waarom staan zijn planten er nog wel en zijn die van mij.....eh ons, weggebracht? O, de buurman is een beetje laat met opruimen? Maar dat gaat ook allemaal weg dus? Niet te geloven...


Blijft er eigenlijk nog wat over, hier in de straat? Wat zegt u nu? 1 Grote kattenbak straks? Geen wielhuizen ook meer? Echt helemaal niks dus. Hoe lang gaat dat duren? U kunt dat niet menen, een paar maanden! Dan kan ik hier dus niet meer verkennen. De hele winter dus niet. En er komen machines ook? Nou, haalt u dan maar wat Valium voor me in huis. Nee, anders ga ik dat dus niet trekken. Eerst die Zoebel in huis erbij en dan ook nog machines in de straat. Gaan ze ook nog op het dak werken? Mooi, dan kan ik tenminste daar nog een rondje verkennen. Maar gaat u maar wel naar de dierenarts. Nee, zonder mij. Voor kalmeringsmiddelen. Ja, grootverpakking alstublieft. En dan moet u ook maar gelijk even langs de dierenwinkel. Wel, voor extra lekker eten natuurlijk! Nee, anders komen we deze winter beslist niet door.

3 opmerkingen:

Trudi zei

Nou sterkte Japie met de leegslag! Ik denk dat wanneerdie Ziebel groter is, je samen met hem de boel kan gaan verkennen!

Annemieke zei

Wat een drama Japekop! Al die grote machines in je straat, da's natuurlijk helemaal niets! Ze maken herrie en zijn gevaarlijk ook. En zand is inderdaad vrij saai, dus weinig te verkennen...Succes de komende maanden. Misschien moet je maar een winterslaap overwergen.

Anoniem zei

Ik hoop dat het heel slecht weer is als de grote machines komen, want dan blijven alle poezels hopelijk binnen en lopen ze geen gevaar. Ik vind dat maar eng hoor!