zaterdag 4 oktober 2008

3 oktober-stress in Hoftuin


Panda:
Psssst, mevrouw Katblad! Niemand zeggen dat ik hier zit hoor! Nee, ik heb mij namelijk verstopt. Waarvoor? Hoort u dat dan niet? Allemaal vreemde geluiden ja. Getoeter, geschreeuw van mensen, sirenes enzo. Ja, erg angstwekkend. Nee, het komt met vlagen.


Oh, komt dat door de wind? U zegt dat het best ver weg is, dat lawaai? Nou, ik moet er niks van hebben. Kermis zegt u? Nooit van gehoord. Nee, van mij hoeft het niet. Ik kan met die herrie toch niet in de tuin werken, vindt u wel?


Harremans:
Ja, ik zit hier ook verstopt. En ik zou het erg op prijs stellen als u dat aan niemand verteld. Ja, mijn broer Panda is erg up-set, dus ik ook. Nee, ik hoef de optocht niet te zien. Te veel mensen en te veel lawaai, heh? Nee, van werken in de tuin komt vandaag niets, ben ik bang.


Ik denk dat het erg verstandig is om hier te blijven zitten tot het allemaal voorbij is. Wat zegt u? Morgen pas? Wel, dan hoop ik dat ons mens maar gauw terugkomt om ons weer binnen te laten. Ja, wij zijn inderdaad buitenkatten, min of meer, maar in deze omstandigheden zijn wij toch liever binnen. Vanavond hutspotmaaltijd in het Hof? Nee, daar doen wij niet aan mee. Oh, is ook niet voor katten dus. Ja, echt mensenfeest, dat 3 oktober. Nee, ik hoef niet te weten waar het allemaal om draait en bespaart u mij de details omtrent dit feest. Ik heb mijn buik er al van vol. Morgen dierendag? Geen slecht idee, na al dit leed. Veel succes met uw hutspotmaaltijd en misschien kunt u morgen dan even langskomen met een stukje vis? Ach, het is maar een ideetje van me!

Geen opmerkingen: