vrijdag 24 oktober 2008

Oude spijkerbroek


Harremans:
Ppst, mevrouw Katblad! Ik zit hier hoor! Ja, ik ben me aan het verstoppen. Nee, voor niemand in het bijzonder maar voor de lol dus. Mooi plekje heh? En u had me niet gezien toch?
Hebt u niemand bij u? Geen Boez in de armen zie ik? Geen Japekoppie in uw kielzog? Helemaal alleen op stap dus. Met camera natuurlijk ja, maar dat had ik al gezien. Nee, ik heb geen zin om op de foto te gaan, dus doet u geen moeite. Maar ik wil u wel even besnuffelen. Staat u mij toe?


Ah, u heeft die oude spijkerbroek weer aan. Zeker voor de nageltjes van de Boezel? Dacht ik al want ik ruik hem. Maar ik ruik nog meer, wacht even.


Ja, dat moet Japekoppie wezen. Kopjes gegeven zeker? En was dat voor of na het eten? Juist, na het eten dus. Ach, hij bedankt u dus als hij gegeten heeft, wat leuk. En wat is dat? Ik geloof dat ik zowaar mevrouw Troy ruik.


Heeft zij ook kopjes gegeven? Oh, op schoot gelegen dus. Ik zie haar trouwens nooit meer. Komt zij nog wel eens buiten? Nauwelijks zegt u? Ah, de jaren gaan tellen en het weer is niet zo best, ik snap het. Ja, ik ben elke dag buiten. Genoeg te doen inderdaad. Nee, geen stoelen om te testen want het seizoen daarvoor is voorbij helaas. Maar er is nog zat werk te doen in de tuin, genoeg fietstassen te controleren en een hoop water te testen. Nee, vandaag heb ik vrij en ben ik aan het zooien. Ja, het is ook een mooie dag om je te verstoppen inderdaad. En u had me dus maar mooi niet gezien heh?

Geen opmerkingen: