woensdag 8 oktober 2008

Als de Boez slaapt....


Als de Boez slaapt, lopen wij op kousenvoeten door de kamer. Willen wij hem in geen geval wakker maken....


Als de Boez slaapt, gaan wij heel zachtjes aan de slag. Wij verzamelen in stilte de door de kamer verspreide kattenbrokjes. En doen al zijn speelgoed weer in zijn mandje terug.


Wij vegen met zachte veger al het kattengrit naast de kattenbakken bijelkaar. En wij plegen fluisterend overleg.


Als de Boez slaapt, genieten wij van onze rust. Schrijven wij onze stukjes voor het katblad. Bekijken wij zijn foto's.


Bestuderen wij zijn mooie, aandoenlijke kleine koppie, en moeten wij ons beheersen geen kusjes op zijn witte wangetjes te geven. Krijgen wij een brok in onze keel.....


Als de Boez slaapt, is hij op zijn aller, allerliefst.
SSSSttt! Kleine Boezelmans slaapt. En de kamer is net weer zo mooi opgeruimd! Sstt......

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahhhhhhhhh, ZUCHT!!!

Anoniem zei

Achgossie, wat een ontzettend schattig bekkie !!!

Annemieke zei

Hij is inderdaad ontiegelijk lief als hij slaapt!

Anoniem zei

wat is ie toch een schatje

Trudi zei

Erg lief Annemarie, maar ik zou er naast gaan liggen! :-)

Mevrouw Katblad zei

De Boez komt, als hij klaar is met zooien in de slaapkamer en het verstoppen van sokken, op het grote bed en ploft dan naast het hoofdkussen neer. Vervolgens duwt hij dan zijn koppie in mijn gezicht en dan voel ik die donzige vacht en kriebelige snorhaartjes over mijn wang gaan. Ik geniet ervan zolang het duurt; straks, als hij wat ouder is, zal hij vast een andere slaapplek gaan zoeken..... Voorlopig mag ik nog even zijn "mammie" zijn.
Ha, jullie zijn natuurlijk allemaal jaloers heh???

Annemieke zei

Ik ben zeker jaloers! Toen Elrond klein was, kwam hij ook altijd op mijn buik liggen slapen in bed (onder de deken dus). Maar misschien is het maar goed dat hij dat nu niet meer doet, want hij nu wat zwaarder geworden.