dinsdag 21 oktober 2008

Ergernissen....


Panda:
Mevrouw Katblad. Wel, ik ben blij dat u langskomt want ik heb u heel wat te laten zien. Nee, ik ben niet in een goede bui en ga u nu tonen hoe dat komt.


Kijkt u maar eens goed. Lang heh? De hele zomer hebben mijn broer (Harremans) en ik geprobeerd het gras bij te houden, maar vergeefs dus. Moet u kijken wat een wilde bos ongeregeld het is geworden. Ja, een uitstekende verstopplaats, dat wel. Maar daar houdt het ook mee op. En al die zaden die gaan maar in je vacht zitten. Dat betekent inderdaad dat je qua onderhoud van je bontjas per dag ook wel even wat tijd kwijt bent. Nee, het zit allemaal niet mee. Maar ik heb u nog meer te laten zien. Loopt u even mee?


Dit hoort hier dus niet. Het is hier een tuin, dacht ik, en geen stortplaats van rotzooi. Ja, mensen heh? Ze doen maar! Gooien alles maar neer en kijken er dan niet meer naar om. Alsof die troep wel uit zichzelf naar de papierbak loopt. Snapt u nu waardoor ik me niet erg happy voel vandaag? Maar er is nog meer.


Ja, die vuilnisbak is me ook een doorn in het oog, maar alla. Ik snap ook wel het nut ervan dus zie ik dat maar door de tenen. Het gaat me meer om datgene wat niet in de vuilnisbak wordt gedropt.


Ziet u? Ja, het is schandalig. Nee, het wordt niet opgehaald vandaag dus ik vrees dat we er nog een paar dagen tegenaan moeten kijken. Ja, grote kans dat er iemand van buiten langskomt en de zak openscheurt. Dat is al vaker gebeurd inderdaad. Nee, ik weet niet wat erin zit. Ik zou 'm natuurlijk open kunnen krabben, maar ik heb geen honger en ben op dit moment helemaal niet nieuwsgierig.


Hoewel, wat ruik ik hier? Nee, ik geloof toch dat het niet mijn ding is. Nou, wat er in die zak zit natuurlijk! Even bij de les blijven heh?
Afijn, ik heb u nu een kleine rondleiding gegeven en u deelgenoot gemaakt van mijn ergernissen. Wat mij betreft zijn we hier klaar en kunt u gaan.

Dan ga ik nu maar even de Poort controleren want wie weet wat daar nog aan rommel ligt.
Hebt u mijn broer Harremans al gesproken? Ja, die is bezig met het herbouwen van lig- en hangplekken. Ik heb hem al gezegd dat dat weinig zin heeft omdat het herfst is en we nog weinig gebruik zullen maken van dergelijke plekken. Maar ja, hij wil niet naar mij luisteren heh? Ja, stronteigenwijs, zoals gewoonlijk.

Geen opmerkingen: