maandag 20 oktober 2008

Hoort u mij nog?


Harremans:
Ik ben even bezig zoals u ziet. Ja, ik controleer vandaag de planten. Nou, ik vind bijvoorbeeld dat onze lig-en hangplekken niet mogen dichtgroeien. Ja, die bloemen zijn mooi, maar het hoeft er niet vol mee te staan natuurlijk. Er moeten open plekjes blijven waar wij even kunnen uitrusten en waar toch niemand ons kan zien, begrijpt u?


Kijk, hier was zo'n plek. Ja, twee weken geleden nog, geloof ik. Wel, een paar flinke buien en een beetje zon daarna, en het groeit dus weer helemaal dicht. En denkt u maar niet dat de mensen ons helpen deze hang- en ligplekken intact te houden, nee, integendeel. Zij proberen de beplanting zo te onderhouden dat het juist dichtgroeit; dat schijnen zij mooier te vinden.


Nee, aan mooi heb ik niet zo'n boodschap. Ik weet dat de mensen er een hekel aan hebben als ik een dagje tuinwerk doe, maar dat is hun probleem.
Hoort u dat trouwens ook? Dat gezoem? Weet u waar dat vandaan komt?


Ik ben opeens helemaal afgeleid door dat gezoem. Een dergelijk geluid heb ik wel eens meer gehoord geloof ik, en ik kan me herinneren dat ik me toen leuk heb vermaakt met de veroorzaker van dat geluid.


Zeg, u kwam toch foto's van mij maken? Doe ik het soms niet goed? Is mijn verhaal niet interessant genoeg? Zal ik u een echte hangplek laten zien? Hee! Hoort en ziet u mij nog wel, mevrouw Katblad? Mevrouw Katblad!

Geen opmerkingen: