dinsdag 28 oktober 2008

Het valt niet mee....


Japekoppie:
Voordeel van die kaalslag is dat ik de hele straat nu beter kan overzien. Geen planten meer voor de ramen dus je hoeft nergens meer doorheen te kijken.


Zo heb ik een heel goed zicht op de Poort naar de hoftuin, zie auto's af en aankomen, zie alle fietsers voorbij komen en wandelaars natuurlijk. En ik zie ook heel goed ons mens terugkomen van boodschappen doen of een wandeling met camera. Ja, dat zijn allemaal voordelen. En nu het wat kouder wordt buiten en er niet veel meer te verkennen valt, zit ik wat vaker voor het raam bij het poezenloket.


Tja, en als ik dan denk dat ik alles wel heb gezien, hoor ik opeens gekwetter. Zo'n geluidje wat je instincten dus wakker maakt en waarvoor je je nog even omdraait.


Ja, een vliegbeest dus. Aan de overkant van de straat in de dakgoot. Ik weet niet waarom, maar het water loopt uit mijn bek en ik maak geluiden waarvan ik zelf versteld sta. Mijn mens helpt mij dan door te roepen dat er lekkere hapjes in de goot zitten en dat windt mij dus op.


Niet dat ik zit te wachten op zo'n hap, ik hoor liever het "pscht'geluidje van het dekseltje van een blikje Gourmet Gold. Of nog beter: Gourmet Diamant rundvlees.

Maar zo'n vliegbeestje wat door de dakgoot huppelt van het ene naar het andere huis is toch wel erg fascinerend. Ik ga dan mekken inderdaad, en dat gaat helemaal vanzelf en ik kan dat ook niet tegenhouden.....


Maar ja, dan is er weer de realiteit. Die kleine Zoebel komt zich er weer tegenaan bemoeien. Denk je net even rustig in de vensterbank te zitten, komt dat kleine mormel weer opduiken en leidt je af van de echt belangrijke zaken in het leven. Ben je gelijk die spannende vogel vergeten omdat hij, de Zoebel, gaat zitten klooien onder de plek waar je rustig zat te mekken. Nee, het valt allemaal niet mee.

2 opmerkingen:

Trudi zei

Tja een nog een voordeel is dat het mens nu de ramen goed schoon kan maken Japie:-) Kun je al die vliegbeesten nog beter zien!

Mevrouw Katblad zei

Grrmmmpf.