woensdag 15 oktober 2008

Niet dronken worden!


Iwan:
(Mompel mompel.) Hier ook al niets bijzonders. Stinkt wel een beetje trouwens. Heeft zeker weer zo'n blafbeest tegenaan gestaan. Hee! Daar achter mij! Is dat u, mevrouw Katblad?


Wat aardig dat u mij komt opzoeken in mijn straat. Gaat u hier maar even zitten dan kunt u mij geven wat mij toekomt. Een aaitje of wat inderdaad, dat heeft u heel goed begrepen.


Ja, ik loop me wat te vervelen. Ik wilde naar de Hoftuin, maar toen ik de Poort doorkwam zag ik daar allemaal mensen staan. Met een glas in hun hand ja. Zal wel wijn zijn ofzo. En dat zo vroeg op de middag. Ik vrees dat het een feestje is en dat het nog wel een poosje doorgaat. Dat betekent dat ik in mijn straat moet blijven en niet in de Hoftuin kan gaan struinen. Nee, mij veel te druk op het moment. Gaat u nou nog zitten of hoe zit het?


Ah, zo zit u goed. Als ik dan nu met kopjes begin dan doet u weer een aai terug bijvoorbeeld. En dat wisselen we dan een tijdje zo af. U komt net van dat feestje vandaan? Juist. Is het dan bijna afgelopen? Oh, het is net begonnen zegt u. Wat doet u dan hier? Ah, u zag mij in de Poort. En u zag dus ook dat ik terugvluchtte naar mijn straat? En toen dacht u: Ik ga Iwan even troosten? Wat vreselijk aardig van u.


Sorry maar ik moet even omkijken. Kijk, daar komen nog meer gasten aan. Met de fiets. En ze zetten die dingen overal neer. In mijn straat ja. Er is geen lantaarnpaal meer vrij. Ik noem dat straatvervuiling dus. Ach, u bent het met mij eens? Daar moeten we dan weer even op knuffelen. Is het toevallig dat u uw camera bij u heeft?


Niet dat het me verder wat uitmaakt, maar ik zou het wel heel leuk vinden om weer eens in uw katblad te komen. En het is net zulk mooi licht op deze tijd van de middag. Ja, knipt u er maar op los hoor! Als u klaar bent achter mijn oren mag u best nog even onder mijn kin, en dan zal ik nog als tegenprestatie een andere pose aannemen voor u.

Wat dacht u hiervan? Nee, niet zeuren dat ik te dik wordt want dat is niet waar. Het is mijn nieuwe wintervacht waardoor ik wat dikker geworden lijk te zijn. Nee, het is schijn dus. Of ik dat nu werkelijk zelf geloof? Gaat u nu maar door met foto's nemen, dan zal ik nog even van houding veranderen. Maar dan moet u niet meer zeuren over mijn gewicht, anders houden we er gelijk mee op.

Hoe vindt u dit? Nee, de straat is niet vies, dat heb ik daarstraks nog gecontroleerd. Zal ik nog even de andere kant oprollen voor de foto?


U gaat mij nu alweer in de steek laten? Oh, glaasje wijn staat te wachten zeker. Nou, ik hoop voor u dat het er inderdaad nog staat want ik heb ondertussen heel wat mensen de Poort door zien gaan. Duidelijk feestgangers ja, want allemaal gestreepte overhemden en nette jurkjes. Ja, dames met lippenstift inderdaad. Vind ik persoonlijk erg vies trouwens. Geurtjes zijn ook vies, vooral die van Chatcarel of hoe het heet.


Wel erg jammer dat u weer teruggaat naar het feestje. We hadden het net zo gezellig ja. Weet u wat? Als het feestje straks is afgelopen, komt u mij gewoon hier ophalen! Dan kunnen we nog samen een rondje maken door de tuin. Ja, ik blijf hier zitten wachten op u. En niet dronken worden want in dat geval ga ik niet met u mee. Tot later dan maar?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is Iwan toch een charmeur.
Hij heeft het zich toch aangetrokken dat hij dik werd genoemd. Gisterenavond is hij niet komen eten. Het is natuurlijk ook mogelijk dat hij zijn avondhap bij iemand anders heeft genoten. Vanochtend was hij weer van de partij, gelukkig. Ik begon me al zorgen te maken. Hij was namelijk ook niet thuisgekomen gisteren.

Mevrouw Katblad zei

Vreselijk om een nacht in de zorgen te zitten omtrent de verblijfplaats van een van je haarfabrieken......
Soms lijkt het alsof ze je voor iets straffen. En zij hebben altijd gelijk natuurlijk.