zaterdag 18 oktober 2008

"Men demoniseert mij"



Rooie Gijs:
Jammer dat u mij de straat zag oversteken. Ik had namelijk liever gezien dat u mij niet had gezien, snapt u? Ja, ik ben incognito zoals dat heet. Maar dat betekent blijkbaar niet dat ik onzichtbaar ben en ik ben dus ook niet zo snel meer. Ach, het was een aardige poging, maar u heeft mij dus toch in de smiezen.



Kwam daar iemand van achteren? Nee dus. Wel, ik ben inderdaad wat paranoide want er zijn klachten over mij ingediend. Ja, alsdat ik mijn buren aanval, maar daarvan kan ik u direct vertellen dat dat een misverstand is. Of eigenlijk is het gewoon niet waar. Nee, ik zou het niet eens meer kunnen, dat aanvallen, vanwege mijn artrose dus heh? Ja, erg veel last. Dat komt ook omdat ik niet zo vreselijk jong meer ben. Mijn leeftijd dus ja. Smoesjes zegt u? U heeft bewijs dat ik buren heb aangevallen?


Oh, dat met Iwan. Wel, dat was niet echt aanvallen maar meer het verdedigen van de dakgoot. Jazeker, het ging om de dakgoot van Iwan, maar omdat ik vroeger naast hem heb gewoond, heb ik ook nog steeds recht op dat stuk dakgoot, en ik kan me niet herinneren dat ik die rechten ooit heb opgegeven. U vind dat een prutverhaal? Wel, laat ik u dan nog wat vertellen. Voor ik was verhuisd naar een stukje verderop, mocht ik altijd bij Iwan binnenkomen. Dan kreeg ik af en toe een lekker hapje en soms mocht ik ook even uitrusten in een van de riante fauteuils in dat huis. Die privileges zijn mij afgenomen, dus kwam het zomaar in mij op om als tegenprestatie dat stukkie dakgoot van Iwan af te nemen! Dus toen ik hem daar tegenkwam, heb ik hem een pak slaag gegeven. Ja, ik stond volkomen in mijn recht.
Dat met Cera? Welke keer bedoelt u? Oh, dat garagedakgevalletje. Wel dat kwam zo: dat garagedak is eigenlijk helemaal van mij. Dat heb ik bij mijn komst naar mijn nieuwe huis direct vast laten leggen ja. Nee, toen woonde Cera daar nog niet. Nu is Cera een erg brutaal juffie, en nog vreselijk jong en dartel, en zij houdt dus helemaal geen rekening met het feit dat het garagedak van mij is. Dus als ik zie dat zij daar rondhuppelt, kan ik niet anders dan daartegen optreden. Het was trouwens maar een klein tikje wat ik haar gaf, en dat ze naar beneden donderde is haar eigen schuld.
Mijn mens zegt trouwens elke dag weer dat zij trots op mij is en erg veel van mij houdt, dus ik ben bang dat men mij aan het demoniseren is. De mensen kennen mij inderdaad niet en blazen al mijn acties om de buurt veilig te houden enorm op.

Dit gezegd hebbende, denk ik dat ik er maar weer eens vandoor ga. Terug naar huis ja, terug naar de Hoftuin om te kijken of daar geen vreemdelingen tussen de planten zitten. Ja, als ik er een tegenkom, sla ik ze regelrecht de Poort uit.
En weet u wat u doet met die verhalen van u en dat stomme katblad? Gooi het maar snel in de vuilnisbak! Ja, met uw laptop erbij!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een ontzettend leuke site is dit, ik zal hier zeker vaker komen neuzen!
over rooie gijs: ik heb ook een rooie (nelis) met artrose.
hij krijgt dagelijks glucosamine en visolie iver z'n natvoer, en hoeft nu niet meer aan de pijnstillers.
misschien heb je hier iets aan.
groetjes, rieneke.

Anoniem zei

Welkom bij het Leidsch Katblad, mevrouw Rieneke! En dank u voor de tip voor Rooie Gijs; wij hopen dat zijn mens dit leest!
U mag best vaker komen neuzen hoor, maar het is ook de bedoeling dat u onze krant leest, en als het even kan voorleest aan Nelis!

Anoniem zei

Dat is wel stoere katerpraat Gijs, u mag het Katblad dankbaar zijn dat u uw mening mag geven! Maar ik weet dat ook in de Katbladstraat vrijheid van kateruitingsmening is.. als u begrijpt wat ik bedoel