woensdag 31 december 2008

Fijne, gezellige jaarwisseling!!!!



T. Troy:
Hoezo fijn en gezellig? Ze zijn al de hele dag aan het knallen. Nee, ik ben daar helemaal tegen want het maakt me schichtig. Ja, dat komt doordat die knallen zo onverwacht komen, en dan vaak ook nog dichtbij.

Daar ging er weer een. Weet je zeker dat ze niet binnen komen met die knallen? Want dan ben ik zo vertrokken inderdaad. Nee, ik weet niet waarheen, maar in elk geval weg van dat lawaai. Zo ver ik kan. Desnoods ver van huis ja. Oh, daarom laat je ons zeker niet naar buiten? Wel, ik ga straks maar eens kijken of er nog een mooie plek onder het bed is. Ja, zover mogelijk van het raam vandaan. Is het nog een beetje schoon onder dat bed? Zeker weer niet aan gedacht heh?

Boezelmans:
Knallen wel gehoord ja. Is toch niks aan de hand? Lig toch veilig hier? Nou dan!
Japekoppie:
Ik doe voorlopig nog even net of ik niks hoor. Maar ik hoor het wel. Ja, vanochtend vroeg mocht ik nog even naar buiten en toen was er zo'n knal. Toen ben ik het dak op gevlucht ja. Nee, niet zo verstandig want het was er spekglad. Jij was bang dat ik mijn poten zou breken, heh? Nou, dat is gelukkig niet gebeurd. Ja, ik was heel snel weer binnen. Als je straks weg gaat, laat je de radio dan aan? Of een zacht muziekje van een CD? Ja, zou ik wel prettig vinden. En ik denk dat ik alstublieft een half pilletje neem. Ja, voor de scherpe knallen dus.

Boezelmans:
Potjandozie! Dat was een harde knal! Ja, nu ben ik toch wel geschrokken. Ja, ik weet dat ik hier niet mag zitten, maar dit is lekker ver van het raam vandaag en vlakbij oom Japekop. Jij gaat weg heh? Kan je niet thuisblijven? Oh, ik mag onder het dekbed kruipen? Misschien doe ik dat wel ja. Wordt het nog erger dan?

Hoofdredacteur:
Het is halverwege de middag. En toevallig ook nog - 2.8 graden Celsius. Wij hopen maar dat het nog veel kouder wordt zodat het vuurwerk niet zo lang duurt. Dat de mensen dus bevroren handen krijgen als ze lang buiten zijn. Maar dat zal wel niet gebeuren. Jammer, heh?

1 opmerking:

Annemieke zei

Nou, hier in Hoofddorp zijn ze ook lekker bezig al! Ze zeggen altijd dat je niet zelf moet schrikken, want dan schrikken de katten NOG meer...maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Het komt inderdaad onverwachts. Maar het is inderdaad ook heel erg koud! Dus ook wij hopen op een relatief rustige jaarwisseling maar hebben voor de zekerheid het jaarlijkse schuil plekje onder het bed alweer vrij gemaakt voor onze haarfabrieken.