maandag 15 december 2008

Verplichte frisse neus


Perikelen, deel 4: Jaya


Jaya:
Zag je dat? Mijn zij-mens heeft me eruit gezet. Ik moet zonodig een frisse neus halen, zegt ze. Wel, het is fraai. Hij en zij lekker bij de verwarming en ik de kou in. Wat doet u hier eigenlijk? Ik bedoel, zo vroeg en met deze kou? Oh, perikelen aan het fotograferen. Wel, kijkt u dan maar eens achter u.


Nee, niet achter mij maar achter uzelf. Uw eigenste ik ja.


Ja, ik bedoel die twee daar. Oh, u had ze dus al gevolgd. Bel is zeker weer aan het pesten? Dacht ik al. Arme Cera. Kijk haar nu zitten achter die pot. Ze is niet goed in verstoppen heh? Nee, blijft altijd veel te zichtbaar en ze kunnen haar altijd zo van achteren aanvallen. Heeft ze niet eens in de gaten nee. Maar het is een lieve meid. Altijd zo levenslustig ja, en vrolijk ook. Ondanks dat ze zo vreselijk gepest wordt dus. Is ze met u meegelopen? Oh, wil ze verslaggeefster worden. Gaat dat lukken denkt u? Heeft ze voldoende kwaliteiten? Daar laat u zich niet over uit. Nee, dat begrijp ik, dat u niet over uw personeel praat met derden. Ja, dat siert u. Dus u gaat mij ook niet vertellen of zij een goede oppas is of niet?


Wel, in elk geval is haar positie op dit moment niet zo rooskleurig. Ik bedoel met die Bel zo vlak achter haar. Ik denk dat het verstandig zou zijn om haar maar weer mee te nemen naar de Katbladstraat. Ja, grote kans dat Bel dan achter jullie aanhobbelt, maar dat moet u daar dan maar weer zien op te lossen. In elk geval is Cera dan op eigen terrein heh? Min of meer dus ja. Is ze nog verloofd met uw Japekoppie? Oh, daar bemoeit u zich niet mee. Nee, ik vraag het alleen maar want er wordt hier een beetje over gepraat. Nou, over die twee dus. Ja, of er wel toekomst inzit, in die relatie. Nee, dat gaat ons niks aan, daar heeft u helemaal gelijk in. Maar we willen het wel graag weten dus. U zegt dus niks. Wel, dat weten we dan ook weer.


Kijk, nu hebben ze mijn huisgenoot Tummy ook buiten de deur gezet. Voor een frisse neus ja. Tummy loopt altijd hetzelfde rondje. In de Kruidentuin ja. Nee, dat rondje is niet zo groot, maar Tummy is ook niet een echte wandelaar, zal ik maar zeggen. Nee, ik ook niet zo. Maar bij goed weer en rustige straat lopen wij wel eens een grotere ronde met ons mens. Ach, u ziet ons dus wel eens voorbijkomen? Ja, volgende keer kloppen we even bij u aan. Als uw katten daar tenminste geen bezwaar tegen hebben. Alles goed verder met die kleine van u? U weet niet waar hij op dit moment is? Nou, ga dan maar gauw eens kijken. Je weet maar nooit of Storm niet rondloopt ja, en dan zijn de poppen al gauw aan het dansen.

Geen opmerkingen: