woensdag 17 december 2008

Goede vragen....


sfeerplaatje, heeft niks met onderstaand verhaal te maken....


Vlinder:
Heeft u hem gezien? Is hij in de buurt? Nou, die griezel natuurlijk! Ja, die met die bolle wangen. Nee, ik heb geen last van achtervolgingswaanzin, hij bestaat echt en hij is erg lastig. Ik ben een beetje bang voor hem ja, hoe raadt u het zo. Maar heeft u hem nu waargenomen of niet? Ik moet zeker weten of hij hier niet in de straat rondloopt. U kunt het mij niet vertellen? Ach, u bent hem dus niet kortgeleden tegengekomen maar u kunt mij niets garanderen. Ik snap het.


Dan moet ik op mijn hoede blijven. Om me heen blijven kijken ja. Want dat kan hij overal opduiken waar je het niet verwacht. Hij zou zomaar uit de Kruidentuin kunnen komen zetten dus.


Of van achter mij, uit de straat. Nee, ik ga niet mijn huis binnen, want als hij mij door mijn kattenluik ziet gaan, staat hij wellicht straks midden in mijn huiskamer of naast mijn voerbakje. Zou zomaar kunnen ja, en dat risico wil ik beslist niet lopen. Er zit dus niks anders op dan hier te blijven, en af te wachten of hij langskomt. Wat ik ga doen als hij inderdaad hierheen komt? Dat is een goede vraag.


U heeft gelijk. Ik kan mij maar beter verstoppen, dan ziet hij mij misschien niet. Ja, de kans zit erin dat ik hier heel lang moet blijven zitten. Tot hij is langsgeweest en weer weggegaan is ja. Dan weet ik pas zeker dat hij hier niet meer is. Wat ik doe als hij helemaal niet langskomt? Of ik hier dan morgen nog steeds zo zit? Dat is ook een goede vraag waar ik zo snel het antwoord niet op weet. In elk geval heb ik tijd genoeg om daarover na te denken heh? Ja, gaat u nu maar, want straks staat hij ergens te loeren en ziet hij ons praten. Dan heeft u mij verraden ja, en ik kan me niet voorstellen dat u dat zou willen. Mij verraden dus ja. Maar als u hem ergens ziet, dan moet u dat wel komen vertellen aan mij. Ja, die enge rooie met die bolle wangen. Dat is dan afgesproken.

Geen opmerkingen: