dinsdag 16 december 2008

Vlinders moeten lager...


Boezelmans:
Kerstboom is gekomen, ja! Nee, niet zo'n grote. En ook niet puur natuur. Namaak dus, ja, maar wel mooi versierd.


Ja, allemaal vlinders en sterren. Nee, tijdens het versieren was ik er niet bij. Dat komt omdat ik vervelend was. Ja, toen ze de kerstboom inelkaar zette, haalde ik hem steeds weer uitelkaar. Ja, door aan takken te trekken. En toen ze lichtjes erin deed, haalde ik ze er dus weer eruit. Dat kwam doordat ik dacht dat het allemaal spel was, speciaal voor mij. Maar dat was het dus niet. Toen ik voor de zoveelste keer de lampjes eruit had getrokken, heeft ze me op de gang neergezet. Daar heb ik toen een tijdje zitten krijsen, ja. Japekop mocht wel binnen. Nee, die wou niet spelen maar zat alleen maar te kijken. Ja, het is al zijn elfde kerstboom en voor mij was het de eerste heh?
Ik ben toen hard op de trap gaan stampen. Op en neer rennen ja, en ook nog hard van het bed af. Om te laten horen dat ik het er niet mee eens was. Maar ik mocht pas weer naar binnen toen de boom klaar was.


De sterren die onderaan hangen zijn het leukst want daar kan ik goed bij. Lichtjes zitten hoger ja, en de vlinders nog hoger. Ik hou erg van vlinders. Ze glanzen mooi. En de bellen zijn ook leuk. Ja, ik heb al een ster en een bel uit de kerstboom gehaald.


Kijk, dit is mijn ster. Die haal ik er steeds uit en dan hangt zij hem weer terug. Vindt ze niet erg, dat uithalen, als ik het maar bij die ene ster hou, zegt ze. En ik mag ook niet in de boom klimmen. heb ik wel geprobeerd ja, maar mag dus niet. Misschien dat ik het nog eens probeer als het nacht is. Dan ziet ze het niet, inderdaad.


Toen ik met de ster had gespeeld, was oom Japekop in mijn ballenbak gaan zitten. Dat wou ik eerst niet hebben nee, maar nu mag het wel. Want dan speel ik met mijn ster en dan mag hij even in mijn ballenbak. Vind ik wel goed ja. Maar niet te lang.


Ja, hier speel ik weer met mijn ster. Ik heb ook aan takjes gekluifd, gekloven ja, maar dat was niet lekker. Nee, kunstkerstboom is niet lekker. Valt ook niet uit nee. Jammer inderdaad.


Maar je moet alles proberen heh?


Ja, ik ben nu wel uitgespeeld met kerstboom. Het nieuwe is eraf heh? Ze zegt dat, als ze dat had geweten, ze wel een echte had gekocht. Ja, want die ruikt altijd lekker, zegt ze. Nee, deze ruikt niet. Maar is wel mooi. Vooral de vlinders, maar daar kan ik dus niet bij. Ga ik misschien nog wel proberen. Nee, oom Japekop en oma Troy hebben geen belangstelling voor de kerstboom, dus hij is helemaal van mij! Ja, ik ben wel blij met de kerstboom. Maar ze moet wel de vlinders lager doen. Pas dan is-ie helemaal goed, ja.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Boez, het gaat je zeker lukken om de piek in de boom te bereiken, gewoon een flinke aanloop nemen.. maar pas op,voor je het weet krijg je alle ballen,sterren en vlinders op je kop.Als Peettante en als mens van twee poezebeesten raad ik je dit eigenlijk wel af...

Anoniem zei

Wat een mooie boom, Boez!
Wij hadden voor het eerst sinds jaren ook weer een kerstboom. Geen babykatjes in huis dit jaar. We hadden wel kunststof ballen gekocht, en dat was maar goed ook.
Lotje tikte ze er stuk voor stuk uit, en ging er dan lekker mee gooien.
Dat was nog niet zo vreselijk, eigenlijk moesten we er wel om lachen. Tot Caja ook mee ging doen. Toen werd Lotje overmoedig en ging ze in de boom springen. Met als gevolg dat ze zichzelf ophing aan de snoertjes van de lampjes. Dat was voor ons het sein dat Lot nog te klein is voor een boom in huis. Hij (de boom) staat nu in de berging. En in de kamer staat een boompje van 25cm hoog met ballen en lampjes erin vast.