vrijdag 19 december 2008

Kerstvakantie


Japekoppie:
Ik? Naar huis komen? Waarom zou ik? Ja, ik zit hier al een tijdje. Hier is het tenminste rustig ja. Nee, het kan me niet schelen dat het regent. Ik zit hier goed. U zegt dat ze weg zijn? Dat ik met gerust hart de straat kan oversteken?


En dat moet ik geloven? Nu u het zegt, ik hoor inderdaad geen machines meer. En ook geen werkmannen nee. Maar voor dat ik het geloof, moet ik het eerste zelf hebben gezien. Dat ze weg zijn ja.


Nee, ik ga niet over 1 nacht ijs. Ik ben voorzichtig dus. Eerst maar eens om de hoek kijken of het allemaal klopt wat u zegt.


Mmmmm. Stil inderdaad. Maar dat zegt niks. Ze kunnen zo weer beginnen. Dat doen ze altijd als je net denkt dat ze zijn weggegaan. Dus ik blijf op mijn hoede.


Zal ik het wagen? Zal ik de Poort doorlopen? Dus u zegt dat het veilig is? Wel, dat moet ik er maar voor gaan, heh? Ja, dan zal ik u deze keer maar vertrouwen.


Hee. Geen radio meer. Precies zoals u zei ja. Machines ook niet meer te zien. Dat is inderdaad een hele opluchting.


Nog even voor alle zekerheid achter het hek kijken. Kerstvakantie zegt u? Ze blijven twee hele weken weg? Ach, ze komen dus morgen het hek weghalen. Nou, dat is fijn. Maar dat betekent zeker wel dat er weer verkeer door de straat komt, niet? Ja, dat is nu weer jammer. Maar alles beter dan die herrie aan mijn kop. Zullen we dan nu gelijk maar alle planten gaan terughalen of gaan we eerst eten?

2 opmerkingen:

marian zei

Fijn toch dat het nu even rustig is in de katbladstraat!Kan je weer de boel goed gaan verkennen, maar wel eerst pootjes vegen voordat je weer binnenkomt hoor!

Anoniem zei

Heerlijk, eventjes rust.
Alhoewel ...
Hier zijn ze alweer aardig aan het knallen, tot grote ergernis van de bontbrigade hier in huis. Ik zal de druppeltjes maar weer eens tevoorschijn halen.