dinsdag 23 december 2008

Een mooi stel


sfeerplaatje....


Cera:
Ik zit best wel vaak bij het poezenloket ja. Maar dat is echt niet alleen voor de snoepjes. U moet niet vergeten dat ik daar een baan heb. Als topmodel ja, maar ook als verslaggeefster. En als ik even niets heb te doen, ga ik graag even bij de redactie langs om te vragen of ze nog een klus voor me hebben.


Nou, het als het antwoord dan "nee" is, vind ik het onbeleefd om gelijk weer weg te gaan. Bovendien vind ik het wel gezellig daar, vooral nu er een tafeltje staat waar ik beeldig op uitkom en waar ik lekker op kan zitten.


Dan kijk ik gewoon een beetje rond inderdaad. En ik wacht op mijn verloofde Japekoppie. Tegen beter weten in, dat klopt ja. Tja, mijn verloofde gaat graag zijn eigen gang. Vooral dat verkennen doet hij liever in zijn eentje. Dat is zijn passie en dat moet ik respecteren. Dat betekent wel dat ik vaak voor niks op hem zit te wachten dus. Omdat hij dan gewoon niet komt. Ja, dan rust hij uit van zijn verkenningsronde of hij is net weg voor zijn dakinspectie.


Nee, ik vind dat niet echt erg. Want ik heb zo mijn eigen dingen te doen. Ja, dat zijn dingen die hij weer niet zo spannend vindt. Nee, hij komt ook niet bij mij thuis. Ik dus wel bij hem ja. Ik heb zelfs wel eens uit zijn bakje mogen eten. Nee, niet dat dat mocht maar wel dat ik dat dus heb gedaan. Toen lette zijn mens even niet op en toen ben ik naar binnen geslopen en heb lekker uit zijn bakje gegeten. Inderdaad seniorenbrokken, maar dat maakt me niet uit. Ja, ik lust eigenlijk alles wel.


Nu is die kleine er dus sinds een paar maanden bijgekomen. Ja, ik vind hem wel grappig. Soms pas ik op hem ja. Nee, echt nodig is dat niet hoor, want hij luistert toch niet naar me en zoekt alles zelf wel uit. Ja, het is wel gezellig, zo'n klein ventje dat daar rondhobbelt. Soms speel ik wel met hem ja, want hij vindt spelen ook nog leuk. Net als ik inderdaad. Ik vind het ook wel gezellig als hij binnen voor het raam komt zitten als ik buiten voor het raam zit. Ja, dan kletsen we even en dan lopen we wat heen en weer te zooien in de vensterbank. Ja, hij dus binnen en ik dus buiten. Tot zijn mens komt met de snoepjes. Dan gaat het raam een stukje open en dan krijg ik er een paar. En dan gooit ze ook een paar snoepjes de kamer in en daar rent hij dan achteraan.
Maar ik zit dus ook graag op dit nieuwe tafeltje. Vanwege het uitzicht dus ja. En die bloemetjes zijn ook wel leuk. Vindt u niet dat wij een mooi stel vormen, de bloemetjes en ik?

1 opmerking:

Annemieke zei

Cera en de bloemen vormen een mooi kerststukje!