donderdag 18 december 2008

Verveling....


sfeerplaatje, heeft niks met onderstaand artikel te maken


Harremans:
Nee, ik ben dus niet buiten. Dat heeft u heel goed gezien. En u bent uw huis uitgevlucht? Ja, het lawaai is hier hoorbaar. Glazen rinkelen in de kast, zegt u? Dat is wel heel erg inderdaad. Oh, ze zijn dus nu voor uw deur bezig. Met drammachine. Om stenen mee vast te drammen dus. Dan snap ik dat u op stap bent gegaan. Ja, om dezelfde reden ben ik binnen gebleven. Misschien dat ik later op de dag nog even naar buiten mag.


Ja, ik ben het liefst buiten. Lekker lummelen, tussen de planten snuffelen en naar fietstassen zoeken. Ja, de gewoonlijke bezigheden inderdaad. Binnen zitten is beslist niet mijn favoriete hobby nee. Enige voordeel is dat de brokjes onder bekbereik zijn. Maar van binnenzitten word ik dus een beetje melancholisch, dat heeft u goed gezien ja.


Nee, ik ben niet bedroefd. Daar is meer voor nodig ja. Het is meer dat ik me een beetje verveel. Ja, lamlendig voel ik me ook. Heeft u hem trouwens gezien? Ja, een rooie met bolle wangen.


Maakt de buurt onveilig. Rare snuiter inderdaad. Ik dacht eerst dat het familie van Rooie Gijs was, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. U was die snuiter aan het volgen? Hij liep net de Hoftuin binnen, zei u? Nee, ik heb hem niet voorbij zien komen. Of het zou op het moment geweest moeten zijn dat ik even op de bak was. Maar dat duurde hooguit een minuut. Het kan best zijn dat hij toen voorbij is gescheurd. Ja, hij heeft er flink de pas in, die snuiter met die bolle wangen. Hij blijft nooit lang op 1 plaats nee. Maakt een hoop lawaai, dat wel. Denkt u dat hij hier blijft wonen? Want dan komt de partij Hof is Vol natuurlijk in opstand!


U gaat er weer vandoor dus? Wel, we zien elkaar wel weer. Ja, vandaag of morgen kom ik wel weer even bij uw kattenloket langs. Nee, ik zal Cera met rust laten. Voor zolang ik deze belofte onthou dan. Ja, ik blijf hier maar zitten voorlopig. Niks beters te doen op het moment, nee. Misschien zie ik hem nog langskomen, die snuiter met die bolle wangen. En anders ga ik gewoon door met me te vervelen....

1 opmerking:

marian zei

Op straat gebeurt altijd wel wat, dus vervelen hoef je je nooit, maar ik begrijp uiteraard dat het buiten kunnen zooien natuurlijk nog veel leuker is! En die sfeerplaatjes deze week vind ik ook heel leuk!