vrijdag 5 september 2008

Vertrouwen op een goede afloop.....


Maus:
Goedenmiddag mevrouw Katblad. Hoewel, zo goed is deze dag niet, tenminste niet voor mij. U ziet het: de tent is leeggeruimd. Ja, alle spullen zijn weggehaald en ingeladen in een groot wielhuis. Nee, ik weet niet waar ze het heenbrengen. Inderdaad, boven ook alles leeg. Het ergste is dat het bed weg is. Een verhuizing zegt u? Zou heel goed kunnen maar in ieder geval hebben ze mij daar niet over ingelicht en dat is een kwalijke zaak. Laat staan dat ik enige inspraak heb gehad ja. Nee, het is geen goede dag voor mij en wie weet wat er nog allemaal meer te gebeuren staat.


A propos: bedankt dat u wat brokken voor mij heeft geregeld. Ja, mijn eigen brokken zijn ingepakt en kunnen ze niet meer vinden. Nee, het is niet erg dat u seniorenbrokken heeft meegenomen. Het is weer eens wat anders na al dat dieetvoer.


Het smaakt goed, dank u wel.


U gaat er weer vandoor? Ja, mijn bak staat er nog gelukkig, dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Nee, ik heb liever dat u voor mij uitzoekt waar al die spullen nu heen zijn gegaan en wat deze dag nog meer gaat brengen. Ja, ik neem aan dat ze nog wel terugkomen, mijn mensen, al weet je het natuurlijk maar nooit. Ze hebben mij inderdaad deze zomer ook een keer een tijd alleen gelaten ja. Toen kwam u nog bij mij langs, dat weet ik nog. Ja, toen heeft u mij ook geinterviewd over mijn cursussen kroelspurken. (Zie onder label Maus - in rechterkolom - voor uitleg over cursussen van Maus - red.) Nee, die cursussen staan nu even in de wachtruimte. Geen faciliteiten meer inderdaad. Wel, ik wens u verder nog een goede middag. Nee, mijn dag komt niet meer goed, dat kan ik u nu al zeggen. Ja, ik moet maar vertrouwen op een goede afloop. Dank u wel voor uw medeleven.

3 opmerkingen:

marian zei

Ach arme Maus.... dat moet vreemd zijn,ligt er geen lekker kussentje voor hem?

Annemieke zei

Inderdaad arme Maus! Maar het komt vast allemaal goed.

Anoniem zei

Moed houden hoor Maus, want de redding is nabij!