zondag 7 september 2008

Gewoon diep in de ogen kijken......


Iwan:
Ja, ik had u mij wel horen roepen daarstraks, maar toen was ik even met iets anders bezig. En nu ik hier dan eindelijk ben, word ik lastig gevallen door deze Panda. Zegt-ie dat het zijn tuin is en dat ik hier niet mag komen. Komt hij heel brutaal en dreigend naar mij toe en denkt dat hij zo indruk op mij kan maken.


Nou, dan is-ie bij mij aan het verkeerde adres. Ik ga er rustig bij liggen en zet mijn gevaarlijkste blik op. Ja, in zo'n geval helpt het "diep in de ogen kijken" het beste, want ik ben heus niet zo'n vechtjas als sommigen misschien wel zouden denken.

En zie: het werkt altijd! Panda deinst terug en loopt langzaam naar achteren. En ik doe echt niets anders dan hem aanstaren dus heh? Oh, u ziet het allemaal, dat is waar. U maakt hier toch foto's van, is het niet?


Kijk: Panda doet het nu bijna in zijn broek. Zo werkt het dus. Ziet u hoe hij wegkijkt van mij? Let op, nog even en hij draait zich om en loopt weg.


En wie zit er nog steeds met zijn dikke achterste in de tuin van Panda? Juist, moi, Iwan. Ach, een heel grote held ben ik niet hoor, daar wil ik best voor uitkomen. Maar zo af en toe eventjes een machtsspelletje spelen is erg goed voor mijn ego. Bovendien had u mij geroepen en dan laat ik mij niet tegenhouden door zo'n jonge jongen.
Weet u nu wat het grappige is? Nee? Als u achter u kijkt, ziet u hoe het broertje van Panda - die Harremans ja - weggedoken zit achter de trap. Ja, bang heh? Ze werken niet samen, die broertjes. Dat is hun zwakte ja. Want als ze nu 1 front hadden gevormd tegen mij, was ik misschien niet gebleven. Wellicht weggevlucht ja. De tuin uit dus. Nee, ze hebben nog een hoop te leren die twee. Maar goed, u had mij dus geroepen daarstraks. Wou u het ergens met mij over hebben?

(Harremans....)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

die broertjes werken toch wel samen? ik zag ze gisteren nog samen met een vlieg of wat het ook was. maar iwan is een mooie kat hoor.

Anoniem zei

Iwan is inderdaad een hele mooie rooie. Mooi diep rood. Maar Panda en Harremans mogen er ook zijn hoor. Ach, ieder speelt het spel op zijn eigen(wijze) manier.

Annemieke zei

Goed gedaan Iwan! Pieper en Elrond (zusje en broertje van Iwan) zijn trots op je!

Anoniem zei

Goed zo, Iwan.
En dat na je vlooiendruppels!
Daar ben je toch altijd even door in de war.

Anoniem zei

Wij vonden al dat Iwan zich een tikje vreemd gedroeg en zagen de natte plek in zijn nek. We hebben hem daarom ook maar niet daar geaaid.