dinsdag 23 september 2008

Hulp bij spelen



Tokkie Troy: Ach, je moet dat jonge grut bezighouden, heh? En hem wijzen op de vele speelmogelijkheden waarover wij op onze redactie beschikken. Dat geren achter balletjes en muizen aan vind ik maar niks. Nee, een jong ventje dat bij een krant werkt, moet creatiever zijn. Bovendien liggen al die balletjes en muizen op een gegeven moment onder kasten, klok of bank, en dan moet je genoeg fantasie hebben om je op een andere wijze te vermaken. Ja, en daarom leer ik de kleine Boez hoe je met zekere beweging alle losliggende zaken van de tafel naar de grond kan schuiven. Dat doe ik hem dus graag voor ja. Hij zit dan op de vloer te kijken hoe ik dat doe, en gaat vervolgens de door mij gedropte spulletjes uitproberen, qua speelgenot dus. Nee, voor het (bijna) droppen van het fototoestel kreeg ik op mijn donder van de hoofdredacteur. Schijnt het ding niet tegen te kunnen nee. Inderdaad, de camera is nodig voor onze krant dus deze mag niet van de tafel op de grond, dat heb ik nu wel begrepen ja. Maar potloden hebben wij zat, dus deze keer heb ik die maar genomen. Leuk heh? Om die kleine te zien schuiven met dat grote potlood, bedoel ik. Ja, hij speelt goed. En als-ie straks nu ook maar goed reportages leert maken, mag-ie van mij wel blijven. Doet uw fototoestel het nog?

Geen opmerkingen: