dinsdag 23 september 2008

Thuiszorg


Bohr:
Zo, komt u nog binnen of blijft u daar buiten staan? En ik hoop dat u iets lekkers bij u heeft, want daar ben ik wel aan toe. Het is best moeilijk om zo in je eentje achter de geraniums te moeten zitten.


Nee, ik zie bijna niemand meer vandaag de dag. Ze hebben allemaal zo druk met hun eigen leven, vakantietjes, borreltjes etc. Behalve die brutale knul van hiernaast dus. Ja, die Panda die nu voor uw lens kruipt, op de tafel inderdaad. Ja, die zie ik dus wel regelmatig. Zijn broer ook ja. Het is alleen dat ik helemaal niets aan hen heb. Nee, we zitten niet op 1 lijn heh? Zij hebben heel andere interesses dan ik, dus eigenlijk hebben we niets om over te praten. Komt u nou nog binnen of niet?

Zo, zet u uw tafeltjedekje-maaltijd maar op tafel neer. Oh, u bent niet van het eten? Meer van de thuiszorg, zegt u? Ik hoef toch zeker niet in bad heh? En ik weet ook heel zeker dat ik pas nog ben behandeld voor vlooien. Ach, u komt dus eigenlijk alleen maar even voor een praatje. Geen hapjes dus? Nou dat valt me dan weer vies van u tegen.
Die kapotgescheurde verpakking? Nee, daar weet ik niets van. Zal een van de buurjongens wel gedaan hebben.

Gistsnoepjes zegt u? Niets meer van over? Nee hoor, geen gistsnoepje gezien, laat staan gegeten. Waarom dacht u anders dat ik zo'n honger had? Oh, u gelooft mij niet. Nou, dat is dan jammer en daar kan ik helaas niets aan doen.


U zegt dat ik schuldig kijk dus. Ik ben bang dat u dat helemaal verkeerd ziet. Bovendien vind ik dat dit gesprekje helemaal de verkeerde kant opgaat. Ja, dan zit ik liever alleen te wezen, hoe moeilijk dat ook voor me is. U zegt dat u wel een kleinigheid voor me heeft meegenomen? Dat valt me dan weer van u mee. Buiten opeten, zegt u? Nou, vooruit dan maar.


Zo, deze smaken een stuk beter dan die vieze gistsnoepjes. Maar wilt u mijn buurjongen Harremans hier even weghalen? Ja, als hij uit de buurt is, smaken deze snoepjes vast nog veel lekkerder. En als u nu uw doosje snoepjes op het aanrecht zou willen achterlaten, wil ik er wel op letten dat er niemand aan kan komen.

Geen opmerkingen: