maandag 29 september 2008

Mooie combinatie


Bohr:
Wat is de tuin weer mooi heh? Ja, elk seizoen brengt weer nieuwe kleuren. Maar over kleuren gesproken, komt u even met mij mee?


Nee, dit is niet mijn huis maar dat van zij-mens Zalmhapjes. Ja, nu mijn mensen even afwezig zijn, mag ik hier vrij in- en uitlopen. U niet nee, u moet buiten blijven. Maar u kunt wel wat dichterbij komen, dat laat ik u zien wat ik bedoel.



De kleur ja. Het gaat om de kleur. U ziet het? Inderdaad, mevrouw Zalmhapjes heeft een nieuwe deurmat gekocht. Het lijkt kokos maar is het niet. Nee, erg zacht en comfortabel. Maar het mooiste van deze nieuwe deurmat is dat hij perfect kleurt bij mijn vacht! Ja, ik denk dat mevrouw Zalmhapjes deze mat heeft uitgezocht op mijn vachtkleur. Hetzelfde bruinoranje, dat klopt. U noemt het liever oranjebruin? Ook goed. Als u maar ziet wat ik bedoel. Mooi heh?


Ik ben erg ontroerd ja. Het komt niet vaak voor dat iemand een deurmat speciaal passend bij mij uitkiest, en dan ook nog koopt en neerlegt. Ik ben blij dat u het ook een mooie combinatie vindt. Maar even wat anders: weet u dat uw Japekop een beetje moeilijk loopt te doen? Ja, ik denk dat hij ergens van is geschrokken en volgens mij wil hij nu naar huis. Nee, ik neem het u beslist niet kwalijk als u met hem meegaat. Fijn dat u bent langsgeweest en even naar mijn nieuwe deurmat wilde kijken.

Geen opmerkingen: