zaterdag 20 september 2008


Links: Mio, Rechts: Panda
Mio:
Zag u dat? Ja, hij gaf me een knal voor mijn kop, die Panda. Zegt dat ik niet in de weg moet lopen en niet aan zijn plantjes mag zitten. Maar ik woon hier toevallig ook en ik mag gaan en staan waar ik wil, vindt u ook niet?


Ik dacht dat wij partijgenoten waren. "Hof is vol" ja. Daar waren we het dus wel over eens, Panda en ik. En dat eigen katten eerst kwamen. Maar zo'n pets kan ik niet accepteren, zelfs niet van een collega en partijgenoot.

Als ik hier gras wil eten, eet ik gewoon gras. Daar heeft die Panda geen moer mee te maken. En als ik een plantje wil uitgraven omdat ik het niet mooi vind, moet dat ook kunnen. Ik bedoel: we moeten elkaar daarin wel vrij laten.


Kijk, nou zit die Panda weer midden in de tuin te plassen. Daar zeg ik toch ook niks van? Ja, dat doet-ie elke dag wel een paar keer. En dan mag hij wel de hoofdtuinman zijn hier, ik vind toch dat zoiets niet van pas komt. Maar goed, ik zeg er dus niks van. Dus moet hij ook niet zeuren als ik eens een beetje gras sta te knabbelen.


Weet u, als ze zo brutaal zijn, dat jonge volk, dan ga je je juist verzetten. "Ach knul! Mag ik van jou niet een happie gras nemen? Dan neem ik toch gewoon een paar extra hapjes?" Nee, ze moeten mij niet te les gaan lezen, die brutale ventjes. Partijgenoten of niet. Anders weet ik best nog wel een paar dingen over hen te vertellen die ze liever niet openbaar maken. Nou, bijvoorbeeld over dat plassen in de tuin. En dan kan ik u gelijk wel vertellen dat het niet alleen bij plassen blijft. En toevallig heb ik ook pas gehoord dat die Panda geschenken in ontvangst neemt zonder daarvan de waarde op te geven. Kattensnoepjes ja. Heel duur merk, dat klopt.

Nee, over mij zult u niets negatiefs vinden, al spit u alle archieven door. Wat zegt u? Gehoord dat ik geen eh..... balletjes meer heb? Nou, dat is niets bijzonders bij ons katten. Ja, het klopt ook dat ik mijn eh.... piempje ben kwijtgeraakt. Ook daar doe ik niet moeilijk over want dat kwam door de blaasgruis en dat soort nare dingen. Dat maakt mij niet een mindere kat wel? Ik ben immers verder helemaal gezond en er mankeert niks aan het gebied tussen mijn oren. Nee, ik kan nog heel prima goed en slecht van elkaar onderscheiden. U vindt dat ik daarom uit de partij "Hof is vol" moet treden? En ik moet me volgens u aansluiten bij "Plaats genoeg in Katbladbuurt"? Oh, iedereen krijgt daar dure geschenken in de vorm van sjieke kattensnoepjes? Eerlijk delen? Nou, daar ga ik maar eens over nadenken dan. Als dat maar niet betekent dat we nog meer katten toe moeten laten in het Hof of klappen moeten incasseren van partijgenoten. Want daar voel ik namelijk helemaal niets voor. En nu ga ik nog lekker wat gras kauwen, al was het alleen maar om Panda daarmee dwars te zitten. Nee, u hebt groot gelijk dat u de politiek niet ingaat. Ik snap er vaak zelf ook niet veel van.

Geen opmerkingen: