donderdag 4 september 2008

Raamscene...


Cera:
Zijt gij daar nog mijn Japekop?
Mijn lief, bent u misschien nog op?


Japekop:
Jazeker wel, mijn schone dame.
Wacht gij op mij, achter de rame?
Ik kom zo gaarne naar buiten toe,
maar wil eerst 't fiat van mijne moe.


Tokkie Troy:
Ach zoonlief, mijn jongen, ziet gij het dan niet?
Dit schepsel bezorgt u vast niets dan verdriet.
Gij scheelt met haar bovendien te vele jaren,
ze zal nimmer nooit enig kind van u baren.


Japekop:
Maar moedertjelief, da's toch al te laat!
U weet dat dat na mijn castratie niet gaat!
Ik wil met mijn dame slechts enkel verpozen,
een neusje, wat zooien, wat minnekozen....
(Verdorie, het kattenluik, 't is daar niet meer.
Nu gaat zij vast weg, ik zie haar nooit weer.)


Cera:
Maar Aapje, ik blijf op u wachten mijn hart!
Al is het al donker en wordt de nacht zwart.
Wij blijven hier samen tot 't ochtendgloren,
en laten 't geluk niet door moeders verstoren.
Want straks, als het raam weer is opengezet,
ontbijten wij saam van uw bordje Gourmet!

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Geweldig! Wat mooi. Daar kunnen Romeo en Julia nog wat van leren!

Ik hoop dat het Cera niet alleen om de gourmet gold gaat, maar ook om Japekop.

Anoniem zei

Dat hopen wij ook, anders vliegt ze eruit als model van het katblad. Wij laten niet met ons sollen!

Trudi zei

Het lijkt op een dageraadlied uit de middeleeuwen.........
Goh wat is die Japie toch een liefje, met z'n kopjes en aanhankelijkheid....

Anoniem zei

liefde tussen twee poezen
is achter het raam naar
elkaar staan smoezen
zachte mauwtjes
en verlangende ogen
nee het is niet gelogen
want er is concurrentie onderweg
dat is nu even pech
nog een weekje geduld
en er is weer een mandje gevuld