dinsdag 23 september 2008

Aangenaam geritsel in collectebus


Charli:
Jazeker, ik lig hier heerlijk te slapen. Eigenlijk lag, want u hebt me nu wel wakker gemaakt met uw geschuifel voor mijn raam. Ik stel voor dat u even uw blik en camera van mij afwendt en e.e.a. naar boven richt!


Juist ja. Binnenkort is het weer zover. Ja, ik lig alweer te dromen van gebraden haantjes maar waarschijnlijk krijg ik weer een plakkie rosbief ofzo. Ook lekker hoor, maar niet echt bijzonder. Ja, mijn mens gaat dus weer de straat op met de collectebus. Geld inzamelen voor de dieren dus, dat klopt. Tja, die 3 oktoberviering zit altijd een beetje dwars heh? Geven de mensen veel geld aan uit. Kermis, markt, biertjes, u kent dat wel. Nee, eigenlijk moeten ze, voor ze gaan feestvieren, een klein bedragje opzij leggen voor de dieren. Want 1 biertje minder, daar zullen ze heus niet ziek van worden, wel? Integendeel, wat u zegt. Ja, dan kunnen ze namelijk dat bedragje in de collectebus doen als mijn mens of een ander mens daarmee langskomt. Groter bedrag mag natuurlijk ook, daar zult u mij niet over horen. Nee, zo'n bus hoeft echt niet te rammelen want met 3 oktober is er al genoeg lawaai in de stad. Wij gaan dus liever voor een aangenaam geritsel. Papiergeld ja! Tjee, u bent niet zo stom als ik dacht, gelukkig maar. En mag ik nu weer verder slapen? Ja, dromen van gebraden haantjes inderdaad.

Geen opmerkingen: