woensdag 10 september 2008

Effe wennen, dat geldt voor allemaal...


Japekop:
Ik ben het er niet mee eens. We zouden een ventje in opleiding krijgen, maar niemand heeft mij ooit verteld dat-ie intern zou komen, dus. En nou zit-ie daar opeens te mieuwen. Volgens mij is hij nog veel te klein voor wat voor opleiding dan ook, en ik kan daar echt niks mee. Wat mij betreft gaat hij linea recta weer met de auto terug naar Hilversum. Ik heb dus behoorlijk de pest in. En dat op mijn verjaardag! Wat een rotstreek!

Boezelmans doet zijn eerst hapje in zijn nieuwe huis. Het is niet veel wat hij eet. De spanning is voelbaar. De Boez wordt niet zomaar zonder meer geaccepteerd door de redactieleden. Dat is duidelijk...


Mevrouw Troy is ook niet blij. Zij gromt weliswaar niet (zoals haar zoon), maar straalt niet bepaald vriendschap uit. Wat moet dat worden!


De Boez is flink. Hij probeert zich niets aan te trekken van het geblaas en gegrom van Japekop en mevr. Troy.


Hij verkent de kattenbak. Zijn eerste plasje doet hij op de bak van TT en J'kop. Misschien is de zijne nog te schoon?


Dan ontdekt hij een muis met veertje, en plots is hij alle narigheid vergeten. Het is nu speeltijd!



Ook de krabpaal met speeltjes vindt de Boez heel spannend. Het is een wonder dat hij na zo'n enerverende dag nog energie heeft om zijn nieuwe omgeving te verkennen en de nieuwe speeltjes uit te proberen!



Dan, opeens, is alle energie op. De Boez is doodmoe. Hij vindt een plekje op de bank en doezelt langzaam weg.....



Doch, als zijn nieuwe mens naar boven gaat en hij alleen achterblijft, zet de Boez een keel op. Hij mist zijn moe, broers en zusjes. Tenslotte haalt zijn nieuwe mens hem op. Hij mag op het grote bed slapen, naast het hoofdkussen. De Boez valt daar opnieuw in slaap. Hij is total loss.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Nog gefeliciteerd Japekop! Je bent twee dagen voor mij jarig!
Hopelijk wennen de redactieleden snel aan de Boez. Wel mooi om te zien dat hij zijn krabpaal met speeltjes waardeert.

Anoniem zei

Wat een grote handen en voeten!
Iwan had ook van die kolenschoppen toen hij klein was. Dat belooft wat voor de grootte van de Boez!

Trudi zei

Het wennen van Boez zal razendsnel gaan. Toen mijn Mickey is huis kwam krijg hij er twee moeders bij!
Troy zal binnenkort haar moederlijke gevoelens ontdekken en Japie, een maatje om kattekwaad mee uit te halen!