woensdag 24 september 2008

Verkeerde tijd, verkeerde plek


Japekoppie:
Ikke? Boos? Hoe komt u erbij! Oh, omdat ik me niet naar u omdraai. Ja, ik lig hier op het grote bed, maar daar lig ik wel meer, niet? Dus dat is op zich niets bijzonders. De tijd klopt niet zegt u?
Nou, er klopt wel meer niet, gaat u maar eens kijken op mijn stoel.


Inderdaad, die kleine ligt naast mijn moeder op mijn plekkie. Brutaal als de neten. En mijn moeder (T. Troy - red.) accepteert dat allemaal. Die Boez kan overal liggen. Stoelen en mandjes zat ja. Maar hij moet uitgerekend op mijn plaats gaan liggen. Op de verkeerde tijd ja, ook dat nog. Kijk, als ik nou buiten bezig ben dan kan het me niet schelen. Want dan is dat plekje op die stoel onbezet. Maar als ik binnen ben, moet ik daar kunnen liggen als ik dat wil. Naast mijn moeder ja. Nee, het klopt dat dat niet altijd zo geweest is. Ja, het is nog niet zo lang geleden dat mijn moeder en ik altijd apart lagen, daar heeft u gelijk in. Maar sinds die kleine in huis is, hebben wij besloten om samen op die stoel te liggen. En daar lijkt nu een einde aan gekomen te zijn ja. Dus lig ik nu op het grote bed waar ik normaal anders om deze tijd nooit op lig. Maar ik ben niet boos hoor, dat verbeeldt u zich toch echt.



1 opmerking:

Trudi zei

Boez krijgt een katerkop!