maandag 1 september 2008

Bommels operatie


Bommel:
Ik ben geopereerd ja. Nee, ik vond het zelf niet zo nodig maar mijn mens en de dierenarts dus wel. Achterop de fiets daar heengebracht inderdaad, dat was wel leuk want ik hou wel van achterop de fiets. Op die tafel was het ook wel leuk in het begin, want ik word altijd uitgebreid geaaid daar en krijg er snoepies. Maar deze keer kreeg ik geen snoepies nee. Had zelfs 's ochtends niet eens ontbijt gehad. Ik had toen eigenlijk al onraad moeten ruiken maar soms ben ik wel wat aan de naieve kant ja.


Dit is mijn wond dus. Die wou u toch zien? Ja, zilverspray over de hechtingen heen gespoten. Kan er zelf niet bij nee. Zilveren plak gehaald, zegt u? Wel, ik kan uw grapje echt niet waarderen.

Ja, kijkt u nog maar eens goed. Klein sneetje ja. Netjes gedaan? Daar ben ik dan blij mee. Maar voor mij hoeft het niet meer, zo'n operatie. Gelukkig was het niet kwaadaardig dus. Inderdaad, eigenlijk is dus alles voor niks geweest. Nee, ik neem het ze niet kwalijk, ze wilden zekerheid en dat hebben ze nu. Ja, hoop steunbetuigingen gehad, maar niemand is me een haring wezen brengen. En mijn concubine Luna heeft er ook onder geleden. Ze wilde me niet meer kennen toen ik van de operatie terugkwam. Ik stonk, zei ze. Ja, naar vieze geuren van de dierenarts. Pas na een paar dagen heeft ze me weer eens een goede wasbeurt gegeven.


Gelukkig is alles nu weer normaal. Ja, Luna slaapt weer bij me gelukkig. En nu maar hopen dat die hechtingen er vanzelf uitvallen, want anders moet ik weer naar de dierenarts en eigenlijk heb ik daar voorlopig even geen zin in, snoepies of niet. Maar dat zult u ook wel snappen.
foto's: camerakwast

4 opmerkingen:

marian zei

Aaah wat heb je hiervan een mooi verslag van gemaakt!! Wij ( Bommel, Luna en Marian) zijn hier heel blij mee!

Anoniem zei

Ach wat een schitterend verslag en dat verongelijkte koppie van Bommeltje!!Dit zou op de skl moeten staan!!! :)gr Em,Callas en Diablo

Anoniem zei

Wij danken Bommel voor zijn openhartigheid en zijn mens en Luna voor hun medewerking bij het tot stand komen van dit artikel.

Annemieke zei

Ik hoop dat je snel herstelt van alle perikelen Bommel! Gelukkig was er niets ernstigs aan de hand.