zondag 28 september 2008

Regels zijn regels.....


Tokkie Troy:
Op het mensenmenu stond "zuurkool", maar dat blieven wij niet. Ja, wij hadden ons eigen eten al op, maar zijn nooit te beroerd om ons mens met eventuele visite gezelschap te houden bij hun dis. Bovendien kwam er als dessert een schotel buitenlandse kaas op tafel, en daar kan nog wel eens iets smakelijks tussen zitten. Ja, dan moet je dus zorgen dat je in de buurt blijft. Die kleine heeft dat inderdaad ook door. Hij, de Boez, was dus ook op tafel komen zitten. Nee, wij mogen niet op het tafelkleed, vandaar dat wij aan de kant zaten op een stapel papierzooi.


Geiten- en schapenkaas kwam er op tafel. Ja, daar hou ik wel van. Nee, ik blief geen schimmelkazen of kaas die al te sterk ruikt. Naar koeienpoep, juist. Maar deze kaas rook goed, dat kan ik u wel vertellen.


Ach, er komt altijd wel wat mijn kant uit, dat heb ik in de loop der jaren wel ervaren. Ik maak me dus niet druk om of ik nou wel of niet iets krijg. Nee, ik zit gewoon geduldig te wachten.


Die kleine heeft dat dus nog niet geleerd, nee. Hij zat eerst een poosje achter mij te wachten, maar toen ik niet op de schotel kaas aanviel, kon hij zich niet meer beheersen. Ging zomaar het tafelkleed op inderdaad, terwijl dat dus ten strengste verboden is!


Tja, in zo'n geval moet je dus optreden heh? Anders leert hij het nooit. Dus ik gaf hem een corrigerende tik op zijn kop. Er moet tenslotte toch iemand zijn die die kleine opvoedt en hem onder de duim houdt, begrijpt u? En ik, als zijn pleegoma, ben daar uitermate geschikt voor natuurlijk. Mensen reageren niet snel genoeg, dat is juist.


Die kleine Boez was erg geschrokken ja. Kroop gelijk bij ons mens op schoot om te klagen over dat petsje van mij. Ging zij, ons mens dus, hem nog troosten ook.


Ja, we kregen uiteindelijk uiteraard ons stukje kaas. Nee, ik weet niet meer welke het was, maar het was geit of schaap. Die gele inderdaad. De Boez vond het niet eens zo lekker. Ik dus wel.

Ja, hij was toch wel onder de indruk van mijn optreden. Ging opeens liggen slapen inderdaad. Doet hij wel vaker ja: het ene moment erg druk en wild, het andere moment neerstorten en in slaap vallen. 't Zal er wel bijhoren, bij het opgroeien dan. In elk geval zorg ik er wel voor dat hij tafelmanieren leert, want regels zijn regels en die zijn voor ons allemaal hetzelfde. Vindt u ook niet?


foto's: camerakwast

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Regels moeten jong aangeleerd worden! :-)

Anoniem zei

Wat u zegt.
Is u soms "schooljuf"?

Anoniem zei

Hahahaha, wat een geweldig verhaaltje! En wat een actiefoto!

Anoniem zei

Wij zijn blij dat u er van heeft genoten. En dat midden in de nacht, zo te zien!

Anoniem zei

Geweldige foto's!
En mijn complimenten aan oma Troy voor de keurige opvoedkundige tik.