dinsdag 16 september 2008

Oma Troy


Tokkie Troy:
Tja. Het lijkt erop dat dat kleine ding hier definitief is ingetrokken. Dan kan je dus wel blijven mokken, maar op een gegeven moment moet je toch maar proberen te leven met de nieuwe situatie.


Het is natuurlijk wel zo dat ik bepaal wie waar mag zitten en hoe dichtbij mij hij mag komen. Ik bedoel: als ik dichtbij hem wil zitten dan kan dat, maar andersom kan dat niet. Hij moet mijn toestemming hebben als hij bij mij in de buurt wil komen. En anders krijgt hij gewoon een lel. Ja, hij moet nog helemaal opgevoed worden dus daar ben ik sinds vandaag maar eens mee begonnen. Ik dacht: als hij dan toch blijft, kan ik net zo goed maar gelijk aan de slag gaan, voordat hij denkt dat-ie hier zomaar zijn gang kan gaan, snap je?


En eerlijk gezegd is hij best wel grappig, deze Boezel. Een beetje wild nog, dat wel. Maar dat heb je als ze nog zo jong zijn, heh? Ja, ik weet er alles van want ik heb er zelf ook vier gehad. Allemaal jongens ja, en net zo brutaal als deze.


Ik zit wel eens stiekem naar hem te kijken als hij aan het spelen is. Het gekke is dat ik dan zelf ook weer zin krijg om te gaan spelen. Met een muis ja, of balletje. Ik heb zelfs al een paar keer een tik gegeven tegen zo'n balletje van de klimpaal. Heel voorzichtig hoor, want ik wil geen slapende katten wakker maken natuurlijk.


Soms ligt hij er maar raar bij. Ja, nog lekker lenig heh? En hij slaapt vaak op zijn rug. Nee, dat heb ik nog nooit van mijn leven gedaan. Veel te gevaarlijk want dan ben je te kwetsbaar naar mijn gevoel. Hij is ook totaal niet bang voor mij en mijn zoon (Japekoppie - red.). Probeert ons zelfs te bespringen ja.


Daarom dacht ik ook dat ik niet langer moest wachten met het opvoeden van deze knul. Nee, zijn moeder wil en kan ik niet zijn, maar hij mag me best "oma" noemen. Nee, grootmoeder vind ik te lang en dat klinkt niet goed in mijn oren. Inderdaad, dat maakt dat Japekoppie "vader" is, al is hij daar natuurlijk nog lang niet aan toe. Het zal best nog wel even duren voordat hij gewend is aan die nieuwe rol. Ja, hij slaat Boezel af en toe, maar heeft dan niet zijn nagels uit. Het zijn corrigerende klapjes, ken je dat? Nee, ik sla ook niet met mijn nagels uit, dat is nergens voor nodig. Misschien komt dat nog, als hij groter is en al te brutaal wordt. Maar ik ga uiteraard proberen dat te voorkomen. Door hem een strenge opvoeding te geven ja. Japekoppie? Die trekt wel bij, let maar op. Misschien moest je maar een stukje met hem gaan wandelen, want dat is er de laatste tijd niet zo van gekomen heh? Nee, als jij nou wat meer aandacht besteed aan Japekop dan let ik wel even op die kleine. En vergeet niet je fototoestel mee te nemen!

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Heel aandoenlijk, Oma Troy! U heeft precies door hoe de vork in de steel zit. En de Boez moet natuurlijk nog heel veel leren...af en toe een corrigerende tik is gewoon nodig. Hij moet wel weten wat zijn plaats is!

marian zei

Leuk om te zien hoe nieuwsgierig Troy is naar Boezelmannetje. Steeds een stapje dichterbij.Zo te zien begint er toch iets van een vriendschap te groeien!

Anoniem zei

Wat een herkenbaar verhaal.
Het is dat er foto's bijzitten maar ik zou denken dat je het over Skyler en "Tante" Spicey had geschreven.

Mevrouw Katblad zei

Wij willen graag op de hoogte blijven van het wel en wee van Skyler. Met wat fotootjes daarbij, als het effe kan. Zou dat mogelijk zijn?
En voor het geval de mensen van de andere broer/zus het katblad lezen: laat wat van u horen! Wij zijn erg benieuwd naar Max en Loesje bijvoorbeeld!