vrijdag 26 september 2008

Schandalig!


Pim:
Psssst! Mevrouw Katblad! Komt u hier eens even bij me! Ik moet u namelijk iets laten zien!


Ja inderdaad, een wc-rol in mijn buitenverblijf. U spreekt daar ook schande van? Nee, ik weet niet wie dat heeft gedaan maar het spreekt vanzelf dat ik het er niet mee eens ben. Hoe kan ik nu rustig in mijn buitenverblijf een dutje doen als daar zo'n rol in ligt, heh? U begrijpt dat dit vreselijke feit niet goed is voor mijn humeur. Ja, ik dreig zelfs weer een beetje depressief te raken van deze nare gebeurtenis. Maar ik heb zo'n vermoeden dat u dat kunt voorkomen. U vraagt mij hoe? Nou, u kunt natuurlijk beginnen om mij eens even flink te knuffelen. Uit medeleven zal ik maar zeggen.


Heerlijk ja. Nog even achter mijn oren. Mmmmmmmm. Ja, het begint al een beetje te helpen.


Achter mijn wangen is ook altijd fijn ja. Dank u wel. Nee, ik ben bang dat het gevaar nog niet geweken is. Ik voel nog een lichte neiging tot depressiviteit ja. Misschien kunnen we samen over een oplossing nadenken? Ik stel voor dat ik even met u mee naar huis loop en dat u mij dan zo'n heerlijk kattensnoepje geeft. Precies ja, die ene soort tegen depressieve aanvallen inderdaad. Uit dat paarse doosje ja. Ach, wat voelt u mij toch goed aan.




Nou, dat smaakt. Ja, het ebt al wat weg, dat nare gevoel. Nee, er moet volgens mij nog maar een snoepje tegenaan. Om er zeker van te zijn dat het allemaal in orde komt, met mij dus.


Heerlijk, dank u wel. Alweer bijna op die snoepjes? Wel, u weet wat u dan te doen staat heh? Even bijschrijven op uw boodschappenlijstje ja, en dan natuurlijk ook die boodschappen gaan doen uiteraard. Want stel je voor dat ik de volgende keer, als ik weer een depressieve bui voel naderen, geen snoepje van u kan krijgen! Ja, ernstige gevolgen zou dat kunnen hebben. Fijn dat u me zo goed begrijpt....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar is die katbladstraat precies? Dan kom ik daar ook wonen! Leuke foto's hoor van Pim. Hij is een mooie kat.

Anoniem zei

Zo te zien ben je al schoon genoeg hoor Pim en heb je die rol helemaal niet nodig. Een kat is toch zelfreinigend als ik mij niet vergis?!
Als je die mevrouw van de redactie weer ziet, mag je vragen of ze je ook een paar knuffeltjes van mij geeft, want je bent een lieverd.

marian zei

Ook namens mij een knuffel aan Pim enneh beste redactie: zeg maar tegen hem dat ik vandaag naar hem heb uitgekeken, maar niet heb gezien!?