maandag 15 september 2008

Overlast Muziekhuis in Katbladstraat


Kaya:
U bent er vroeg bij! Ja, prachtig heh, die morgenzonnestralen. Nog een beetje frisjes inderdaad, maar als de zon nu even doorzet, wordt het vast wel lekker straks. Wie heeft u nu weer bij u?


Ik zie het, Cera ja. Mevr. Troy en haar zoon thuisgebleven? Ach, aan het mokken zegt u? Dat is jammer want het wordt een heerlijke dag. Werkt Cera voor u? Oh, ze is mee voor de gezelligheid. Kleine meeloopster heh? Ja, dat had ik al gezien.

Wel brutaal meisje. Gaat zonder te vragen op onze stoelen liggen. En wie is die ander die u heeft meegenomen? Ach, u neemt ze niet mee maar ze komen zelf mee. En dat vindt u goed?


Ik zie het al, het is Charli, uw buurkat. Tjee, die wordt ook dik! Moet nodig op dieet of meer beweging. Nou vannacht was de boel hier ook aardig in beweging, heeft u dat ook gehoord? Ja, feest in dat gebouw hier aan de overkant. Muziek ja, maar dat is binnen en daar hebben we dan ook geen last van. Maar de mensen kwamen buiten zitten, hier in de Kruidentuin ja. Geen sprake van dat ik in mijn boom kon overnachten. Ja, binnen geslapen dus vanwege de herrie hier. Tot diep in de nacht inderdaad. En heeft u onze tuin al gezien?


Het is schandalig ja. Overal rotzooi achtergelaten. Tussen de kruiden en planten, op het pad, overal lege blikjes en flesjes. Veel kruiden platgetrapt inderdaad.


En ze hebben overal staan wateren, dat heeft mijn mens gezien. Tussen de kruiden inderdaad. Wilt u nog een takje rozemarijn? Nou, ik ook niet. Ja, nu moeten mijn mensen dat straks gaan opruimen. Eerst niet kunnen slapen en dan ook nog die ellende opruimen ja. Nee, het is schandalig. En ze hadden nog zo beloofd dat ze hun publiek binnen zouden houden. En geen hangmensen in de straat inderdaad, dat hadden ze ook beloofd. Heeft u ook die auto's gehoord? Ja, wegrijden met gierende motor en veel geschreeuw. Nee, we hebben een slechte nacht gehad en geen vertrouwen meer in de toekomst. Ook geen enkel vertrouwen in de gemeente meer nee, er zitten daar gewoon een stel lapzwanzen. Wij katten, wij zouden dat allemaal anders regelen, dat staat als een paal boven water.

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Dat zou ik ook niet blij van worden! Eerst niet goed kunnen slapen van de herrie (ik hou van slapen, daarin lijk ik wel wat op katten) en dan daarna nog zooi moeten opruimen ook. Succes aan alle omwonende mensen en katten met de nasleep.

Anoniem zei

Beste katten,

ik heb jullie stukje doorgestuurd naar de Convenantgroep Muziekhuis. Ik vond het heel illustratief voor de problematiek rond het Muziekhuis.
Ik hoop maar dat jullie in het vervolg verschoond blijven van deze overlast.

Fred Rohde, vertegenwoordiger omwonenden in de Convenantgroep