zondag 7 september 2008

Erg onwennig nog.


Maus:
Ja, hier lig ik dus op de jassen. Dat is nog in mijn oude huis ja. Die jassen hadden ze laten liggen in het lege huis. Voor mij ja, om op te liggen. Dat ik ze nog kon ruiken inderdaad en niet in paniek zou raken. Nou, dat was maar goed ook want ik vond het allemaal maar helemaal niks, dat leeghalen van mijn huis.


Ja, hier zit ik dan in mijn reishuisje in het nieuwe huis. Het bleek inderdaad een verhuizing te zijn en nu woon ik dus daar. Ja, mijn mensen wonen daar dus ook. Zij hebben ook deze foto's gemaakt. Niet zo best heh? Nee, erg vaag en onscherp, maar ik hoop dat u ze toch plaatst want anders moeten we die hele verhuizing weer overdoen en daar voel ik eerlijk gezegd helemaal niets voor.
Nou, hier zit ik dus onder de kast. Om de boel in de gaten te houden en tegelijkertijd veilig te zijn. Je weet maar nooit wat er in zo'n nieuw huis uit de lucht kan komen vallen of over het parket heen kan komen rijden. Ja, het leven zit momenteel vol onzekerheden en onbekende luchtjes, dat klopt. Mijn mensen zijn bovendien nog erg bezig met van alles, en ik denk dat ik maar wacht tot de rust weer helemaal is wedergekeerd. Nee, als ze 's avonds voor de tv zitten, kom ik wel onder die kast vandaan om bij ze te gaan zitten. Ja, voor mijn eten wil ik deze plek onder de kast ook wel verlaten natuurlijk, maar het blijft allemaal erg eng en onwennig. U zegt dat ik wel ga wennen aan dit huis? Kunt u een indicatie geven van de tijd die dat gaat kosten? O, voor iedere kat weer anders. Ja, er ligt een hoop werk op me te wachten. Elke deurpost hier moet gemerkt worden natuurlijk en dat is dan nog maar het begin. U wenst mij sterkte? Dank u wel. Ja, ik laat weer van mij horen als ik me wat meer op mijn gemak voel. Komt u dan trouwens zelf maar foto's maken hier, want mijn mensen zijn petfotografen. Hebben we nu dus een afspraak staan?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zie je wel Maus dat ze je niet alleen achterlaten. En nu heb je een nieuw huis, helemaal voor jou alleen. Neem er maar lekker de tijd voor hoor om het huis helemaal van jou te maken. Laat je nog wel af en toe iets van je horen?

Anoniem zei

Wij hebben een afspraak staan met Maus voor een huisbezoek met fotoreportage. Maar we laten Maus eerst nog even wennen en vooral merken....

Annemieke zei

Het komt vanzelf goed, Maus! Over een paar weken weet je niet beter dan dat dit je huis is.

Anoniem zei

woont Maus nu zover weg dat we hem niet meer regelmatig in het katblad tegenkomen?