zondag 31 augustus 2008

Mosselmaaltijd 3


Cera:
Ik dacht: geef mijn portie maar aan fikkie! Nee, ik ging daar niet bijzitten hoor, aan die tafel. Het was er al zo druk en bovendien geef ik niet veel om mosselen. Ja, ik had graag naast Japekoppie willen zitten maar de omstandigheden waren er niet naar heh? Nou, er hing daar een behoorlijke spanning aan die tafel en ik begreep al gauw dat ik maar beter afstand kon houden.
Mevrouw Troy hield ook afstand ja. Heel verstandig van haar. Ze zat bij het poezenloket inderdaad. Ja, dat was gewoon nog open, ondanks het late tijdstip. Nee, ze had haar hoofd niet bij haar werk want ze lette helemaal niet op het openstaande loket. En toen nam ik mijn kans dus waar. Ik dacht: ze hebben het allemaal zo druk met die mosselmaaltijd, ik ga maar eens kijken of ik wat in de keuken kan vinden, want daar komt tenslotte altijd alles vandaan heh? Nou, ik kan u wel vertellen, het was kat in het bakkie. Ja, twee voerbakjes met complete avondmaaltijd. Gourmet Gold inderdaad. En omdat niemand in de gaten had dat ik naar binnen was gegaan, had ik ruimschoots de tijd om me tegoed te doen aan al dat lekkers. Ja, toen zij van het katblad tenslotte in de keuken kwam, was ik net klaar. Bakjes helemaal leeggegeten ja. Ach, ik ben toen maar naar buiten gevlucht. Nee, niet zo snel want mijn buik zat behoorlijk vol, snapt u? En ik had me een partij dorst! Ik kon wel een hele emmer leegdrinken!


Ja, voor mij was het een mooie avond. Jammer alleen dat Japekop in een slechte bui was. En het lijkt me beter dat niemand hem vertelt dat ik zijn voerbak heb leeggegeten. Nee, als hij dat hoort dan komt het nooit tot een verloving, heh?

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Wel een beetje brutaal hoor Cera! Ik ben ook geen mossel-liefhebber, dus ik kan me voorstellen dat je liever gourmet gold hebt. Maar ik kan me ook voorstellen dat Japekop en Mevr Troy er niets van gediend zijn dat iemand anders hun bak leegeet.

Anoniem zei

En de seniorenbrokken liet ze deze keer staan..... Ze is dan ook pas 4 jaar, hebben wij vernomen.

Annemieke zei

Dat doet Japekop dan weer goed, zo'n jong ding!