dinsdag 19 augustus 2008

Je vervelen moet kunnen


Storm:
Mijn stukje land (zie ouder bericht - red.) ligt niet meer braak. Nee, ze hebben het ontgonnen. Bakstenen weggehaald, onkruid eruit, plantjes geplant. Doodzonde ja. Want mijn muizen zijn daardoor weggevlucht, dat is nog het ergste. Nee, ik weet niet waarheen. Maar het enige stukje "echte natuur" is dus uit deze buurt verdwenen. Nu zwerf ik maar weer rond tussen al die potplanten. Ja, het is beter dan niks natuurlijk, maar ik mis dat stukkie zooiterrein gewoon.


Dus nu moet mijn hele dagindeling worden herzien. Ik loop wat heen en weer door de straat en dat is het dan zo'n beetje. Zwarte Gijs? Ja, ik zag hem wel, maar had geen zin om hem uit te dagen. Nee, ook geen zin om te spelen. Wel zin om op muizen te jagen maar die zijn dus weg.
Cera zag ik ook lopen ja. Nee, die liet ik ook maar met rust. Zelfde verhaal, geen zin. Ach, ik hang nu maar wat rond.


Misschien kan ik proberen om nieuwe hinderlaagplekjes te vinden, misschien ook niet. Hoe heet dat? Vervelen? Nou, u zal wel gelijk hebben. Maar als ik me wil vervelen moet dat kunnen, niet? Oh, niet spannend voor uw krant? Wel, ik heb lak aan uw krant, zet dat er maar in. En hoe zit dat met die Pim? Woont hij bij u in? Nou, ik zie hem niet meer zo vaak. Oh, hij woont nog gewoon thuis. Nou, dan ga ik hem misschien maar eens opzoeken. Of misschien ook niet.....

Geen opmerkingen: