donderdag 7 augustus 2008

Courgettesoep



Harremans:
Wat heeft u daar? Pardon, maar ik moet controleren wat u daar door de Hoftuin vervoert want dat staat in de regels. U wilt een kopie van die regels? Dat kan niet, die heb ik niet beschikbaar. Mijn broer heeft ze wel, de regels, maar die is druk aan het werk in de tuin. Nee, ik bewaak vandaag de paden en dat blijkt maar weer hard nodig. Nou, omdat er allemaal vreemden langskomen met vreemde voorwerpen en dat is dus helemaal tegen de regels. Wat is dat voor ding? Oh, een courgette noemt u het. Laat me maar even ruiken. Wel, dan kan ik bepalen of het gevaarlijk is of niet. Nee, het ruikt onschuldig. Maar vertelt u me vervolgens maar eens waar dat ding voor dient. Om te eten? Ach, een groente. Soep van maken? Interessant. Maar ik denk dat ik dan niet bij u kom mee-eten. In elk geval heb ik besloten dat die courgetdinges niet gevaarlijk is dus u mag doorlopen. Nee, u hoeft niet te betalen voor deze controle maar een kleine fooi in de vorm van een aaibeurt sla ik natuurlijk niet af. En verder wens ik u dan maar smakelijk eten en een aangename digestie.

Geen opmerkingen: