vrijdag 15 augustus 2008

Daktijger





Japekoppie:
Ja, natte boel op de daken. Helemaal boven ben ik ook geweest inderdaad, maar het laatste half uur zat ik toch voornamelijk een etage lager. Dat is dus mijn ochtendronde en die begint om een uur of zes. Ja, dan heeft het mens geen zin om mij beneden uit te laten dus dan gooit ze het slaapkamerraam voor me open. Ligt ze nog half te slapen ja. Hoe ik haar wakker krijg om het raam open te doen? Nou, verschillende methodes hoor. Soms krab ik aan het raam maar dat hoort ze niet als ze vast slaapt. Van bovenop haar springen wordt ze boos en doet ze expres het raam dus niet open. Ja, dat heb ik nu door dus doe ik dat niet meer. Geen effect heh? Nee, de laatste tijd trek ik aan haar haren. Niet hard hoor, maar zachtjes. Vindt ze niet erg. Ik mag namelijk best duidelijk maken dat ik naar buiten wil, maar moet dat op een vriendelijke manier doen anders werkt het niet. Nee, dan wordt ze te wakker en kan ze niet meer in slaap komen. Vandaar dus. Ja, tegen de tijd dat ze uit haar bed komt, ben ik weer thuis. Anders vind ik een gesloten raam en dat is niet erg handig. En soms kom ik eerder thuis omdat het gaat regenen en daar hou ik niet van. En als ze roept ja. Dan kom ik ook. Ik ben wat dat betreft een heel gehoorzame kat. Maar ik weet ook dat het ontbijt dan geserveerd wordt dus reden genoeg om gehoorzaam te zijn, heh? En na het ontbijt mag ik er beneden uit. Maak ik ook weer een rondje ja. Behalve natuurlijk als het regent. Nee, dan ga ik gewoon slapen op het grote bed. Dat is dan helemaal vrij inderdaad. Heeft u zo weer genoeg informatie?

1 opmerking:

Trudi zei

Je daktijger is mooi slank en in een goede conditie:-)