donderdag 14 augustus 2008

Juiste plek van het moment


Tokkie Troy:
Nee, ik ga niet naar buiten als het regent. Ook niet bij drie druppels nee. En ik ga ook niet naar buiten als Pim in het raam zit. Ik vind hem niet gevaarlijk meer maar loop nog steeds met een grote boog om hem heen. Ik neem gewoon geen enkel risico. Op dit moment wilde ik eigenlijk gewoon mijn werk doen op de werktafel bij het mens, maar het is in haar bol geslagen en ze doet rare dingen. Nou, ze is in de keuken bezig en smeert overal wit spul op. Daarbij maakt ze een vreselijke zooi en alles gaat uit de kasten en er dan weer in. Volkomen zinloos ja, en zeer onrustig. In elk geval is de structuur ver te zoeken en daar kan ik slecht tegen. Bovendien stinkt dat witte spul en dat bevalt me ook niet. Tja, je zou me een tikje chagrijnig kunnen noemen. Waarom ik hier op de punt van het kleed zit? Weet ik niet. Voelt waarschijnlijk als de juiste plek op dit moment. Over sommige dingen moet je niet nadenken, die moet je gewoon doen. En ik vond het dus nodig om hier te gaan zitten. Potlood op de grond? Heb ik niet van de tafel geveegd. Zal Japekop wel gedaan hebben. Die is wel buiten ja, het enige positieve van deze dag. Maar er zal zo wel weer een bui aankomen en dan komt hij waarschijnlijk weer scheldend naar binnen. Nee, ondertussen blijf ik hier zitten. Tot ik er genoeg van heb ja.

Geen opmerkingen: