donderdag 28 augustus 2008

Fleur en Troy


Fleur:
Ach, u kende mij nog niet? Nou, ik woon al best lang in de katbladstraat. Nee, ik kom niet buiten op straat, dat vindt mijn mens niet goed. Maar wij hebben een binnenplaats waar wij lekker kunnen zooien, achter het huis ja. Wat ik met wij bedoel? Nou, mijn huisgenoot Troy en ik natuurlijk. Woont Troy bij u zegt u? Wel, ik kan u verzekeren dat Troy hier woont. Hij zit zelfs vlak achter mij. Nee, geen ingebeelde huisgenoot, hij bestaat echt.


U heeft ook een Troy zegt u? Een mevrouw? Oh, met dubbele naam. Tokkie Troy heet ze? Merkwaardig. Nee, mijn Troy is een ventje. Beetje schuw, dat wel.

Wij komen allebei uit het dierenasiel. Ja, hier uit de stad. Hoe oud we zijn? Nou, ik geloof een jaar of zes, maar een halfje meer of minder zou ook best kunnen. U wilt mijn Troy zien? Kijkt u dan maar even goed door de gordijnen.


U herkent hem? Wit met zwarte inderdaad. Vlekken op zijn kop en achterste. Ja, hij zit net als ik regelmatig hier naar buiten te kijken.


Nee, hij wil nooit zijn naam zeggen, dat klopt. Maar nu heb ik u die dus verteld. Ja, Troy is een mooie kater, maar dat had u dus al opgemerkt. Zijn foto stond al in uw katblad? Ach, wat leuk. En nu komt de mijne er ook in? Dat is helemaal cool. U moet ons mens laten weten dat wij in uw katblad komen! En als u meer over ons wilt weten, moet u haar dat maar vragen. Misschien wil ze wel een keer bij u op de redactie komen, maar dat weet ik niet zeker. Mensen zijn vaak onberekenbaar en moeilijk in te schatten.


Ja, Troy is nu ook even komen kijken. Dat komt omdat u wat verder bij het raam vandaan bent gelopen, dan durft hij wel. Ja, onze ruiten zijn prima gelapt en wij hebben dus een mooi uitzicht op de overzijde van de straat. U ziet de gevels in onze ramen gespiegeld? Nou, dan heeft u vast een mooie foto gemaakt. Brengt het nog wat op? Ik bedoel natuurlijk voor ons ja? We hebben tenslotte mooi zitten poseren voor u! Wat verdient een model zoal bij u? Nee, aaien nemen wij niet in ontvangst want wij kunnen niet bij u komen en u niet bij ons. Maar als u de volgende keer nu wat van die lekkere kattensnoepjes bij ons in de brievenbus doet? Ja, u heeft ze in uw linker broekzak zitten. Ik zag u net een paar aan zwarte Gijs geven dus mij neemt u niet in het ootje!
Geen snoepjes, geen foto's heh? Zo werkt dat ja. Dan wens ik u verder nog een goede dag. Nee, ik weet niet of Troy u dat ook wenst. Misschien later, als wij snoepjes van u hebben gehad ja.

5 opmerkingen:

Annemieke zei

De leuke kat heet Troy! Fijn dat we dat nu weten! Hopelijk komt hij vaker voor het raam zitten. De vorige keer leek hij minder bang. En zijn huisgenoot is ook leuk!

Mevrouw Katblad zei

Misschien gaan wij binnenkort op huisbezoek. Met kattensnoepjes natuurlijk. En camera.....

Anoniem zei

Ik vind Troy wel een leuke naam. Waar is dat van?

Anoniem zei

Fleur(geb datum 01-01-2000) en Troy (geb datum 11-04-2000) zijn beide heel lief en vinden het fijn om lekker op schoot te liggen veel te spinnen en spelen met balletjes en veters. Ze hebben nog nooit een mens gekrabt dat zit ook niet in hun aard. Troy is wat schuw naar vreemde mensen maar wil toch ook wel zien wie je bent, Fleur is iets makkelijker met vreemde en zal zich eerder latenm aaien door andere mensen.
Super leuk dat ze nu ook in het kattenblad staan!!!.
Ik heb ze vertelt over de leuke foto's en verhalen, ze hopen binnenkort op een nieuw bezoekje van Annemarie en wie weet kattensnoepjes erbij.
Troy en Fleur zijn na hun verblijf in Stevenshage met mij mee gegaan Ze wonen nu vanaf maart 2005 in de kattenbladstraat.
Het verhaal van Troy en Storm in het kattenblad klopt precies!!.
Troy word wild als hij Storm ziet.
Ze liggen elkaar niet zo maar dat is bij Storm niet vreemd heb ik begrepen.
Ik denk aan die keer dat Troy Storm op onze vensterbank (aan buitenzijde) naar binnen zag gluren hij nam een grote aanloop en sprong met vitrage en al vol tegen het raam aan (in de veronderstelling op Storm zijn rug te belanden) Storm verblikte of verbloosde niet en dat maakte Troy nog veel bozer, veel blazen en heel kwaad kijken maakte dat Storm toch maar vertrok. Fleur zat al die tijd al op de vensterbank en aanschouwde het macho gedrag ze begrijpt eigenlijk niet waarom Troy zich zo druk maakt want zelf vind ze Storm eigenlijk wel charmant.

Tot na het volgende verhaal!
Groetjes Esmeralda.

Annemieke zei

Ik kijk uit naar nieuwe belevenissen van Fleur en vooral Troy (hij heeft een erg leuke tekening vind ik). Maar goed dat er een raam tussen Troy en Storm zat.