maandag 18 augustus 2008

Mooie wimpers


Panda:
Ja, zelfs ik moet af en toe uitrusten. 5 minuutjes maar hoor, daarna ga ik weer aan het werk. Onkruid wieden ja, en meer van dat soort zaken. Hoezo moet ik in uw lens kijken? U heeft al foto's genoeg van mij, pak er maar een uit uw archief. Ja, er wordt al over u gepraat. Dat u alsmaar met uw camera door de tuinen sluipt inderdaad. Nee, persoonlijk heb ik daar geen bezwaar tegen, tegen uw gesluip dus, maar volgens mij heeft u nu wel zat foto's van mij. Nee, ik kijk dus niet naar uw camera. Ik heb er geen zin in vandaag.

Hoe bedoelt u: rare ogen? Ik heb prachtige ogen, kijkt u maar! Had u mijn wimpers al gezien? Zijn ze niet schitterend? Had u daar nog geen foto van? Nou dan is dit uw kans. Ja, ze zeggen wel meer dat ik een tikje droevig kijk, maar ik kan u verzekeren dat ik blij van hart ben hoor! Het is de stand heh? Van mijn ogen bedoel ik. Ja, mijn broer Harremans heeft ook van die ogen. Heeft u die al op de foto? Hij loopt nu ergens in de katbladstraat geloof ik. Ja, daar moet u beslist achterheen, die ogen van mijn broer zijn ook zeer de moeite waard. Maar had u mijn oren al van dichtbij gezien? Die zijn namelijk ook heel geschikt voor een plaatje, en mijn staart, neus, lippen? Oh, u moet naar huis? Dat is nu jammer want ik kwam net lekker op gang. Als u straks nog even tijd heeft, komt dan gerust nog eens langs voor een mooi plaatje van mij. Nee, laat die anderen maar kletsen, ik poseer graag voor u!

Geen opmerkingen: