maandag 4 augustus 2008

Siep springt ernaast


Tokkie Troy:
Lekker hoor, weer naar buiten en met de fotograaf op sjouw. Dat staken is toch wel erg vermoeiend en ik ben blij dat het afgelopen is. Afijn, we zijn hier in de Kruidentuin. We hebben Siep in de smiezen. Siep heeft plannen, dat is duidelijk. Het ziet er erg spannend uit. Ik blijf op mijn schuilplekje zitten kijken maar de fotograaf gaat erop af.


Siep:
Leidt me nou niet af! Ik heb iets op het oog, ga iets vangen. Ja, u mag kijken maar niet te dichtbij komen heh? Dan jaagt u mijn slachtoffer weg. Vindt u mijn tijgersluipgang niet geweldig?




Het ging mis. Niet gevangen nee. Het was een vlinder geloof ik. Was op een bloem gaan zitten, ik zag dat en heb 'm al die tijd in de gaten gehouden. Een heel stuk over de grond gekropen ja, heeft u mij gevolgd? Net toen ik de sprong maakte, vloog het beest weg. Tja, gewoon pech heh? Volgende keer beter zal ik maar zeggen. Nee, ik mis niet vaak hoor! Toevallig dat u nu een mislukking meemaakt maar dat gebeurt me niet vaak. Wat ik dan vang? Meestal de wat grotere insecten. Weinig vlinders dit jaar. Soms een libelle. Zo, nu ga ik maar even wat uitrusten. Nee, niet op de straat maar op de tuinstoel. Met kussens natuurlijk, ja. Mevrouw Troy uitgestaakt? Ik zie haar zitten. Oh, zij doet het verslag. Nou, mooi. Heeft u mijn tijgersluipgang goed op de foto gekregen?

2 opmerkingen:

marian zei

sorry Siep... maar je pootjes zijn hier verdwenen... ha ha is grappig om te zien, maar geloof me ik lach je niet uit, want ik heb je vachtje nu volop kunnen bewonderen

Anoniem zei

Mooie foto's van de tijgersluipgang!