dinsdag 12 augustus 2008

Fietstassencontrole


Harremans:
Vandaag ben ik fietstassencontroleur. Nee, dat heeft niemand mij opgedragen, dat heb ik zelf beslist. Eigenlijk had ik zin om even de Hoftuin te verlaten en hier wat rond te snuffelen. Tja, en toen zag ik die fiets met tassen staan en dacht: dat is een mooie bezigheid, fietstassen controleren. Zodoende dus. Ja, ik heb ook een tijdje bumpers gecontroleerd maar daar is de lol een beetje af. Stoelentesten doe ik ook inderdaad, maar het weer zit niet mee dus er staan maar weinig comfortabele stoelen buiten. Alleen maar van die harde bankies eigenlijk. Nee, die test ik niet graag. Dan ben ik ook nog assistent tuinman ja. Mijn baas is mijn broer Panda, dat klopt. Maar elke dag in die tuin werken is ook niet alles heh? Dus neem ik regelmatig - met of zonder toestemming - een dagje vrij en ga er dan op uit. Vandaag dus even hier in de katbladstraat ja, om dus fietstassen te controleren.



Is dit de enige fietstas in de straat? Nou, dan ben ik gauw klaar met dit baantje. Nee, deze tas was niet zo bijzonder. Ik heb liever van die linnen tassen, of gewoon van stof. Zit meer geur aan inderdaad. Deze wordt steeds schoongespoeld door de regen en daarmee gaan alle lekkere luchtjes eraf. Nou, dan moet ik maar wat anders verzinnen heh? Om te doen bedoel ik. Nee, ik verveel me niet gauw hoor, desnoods ga ik stoeptegels tellen. Alles is goed als ik maar niet in de tuin hoef te werken vandaag. U weet zeker dat hier verder geen fietstassen meer zijn?

Geen opmerkingen: