zondag 17 augustus 2008

Visite



Rooie Gijs:
Ik wacht tot de visite weg is. Ja, er wordt druk gepraat en daar heb ik geen zin in vandaag. Eigenlijk heb ik daar nooit zin in. Nee, je kunt wel stellen dat ik niet van visite hou. Ik ben juist hier gaan wonen omdat het hier rustig is. Tenminste, dat dacht ik. Nee, ik had toen niet in de gaten dat er wel eens visite kwam. Ik dacht: ik en mijn mens, dat is mooi, dat is fijn en genoeg. Lekker rustig op mijn oude dag. Ja, nou zit het weer vol binnen. Dus ik zit buiten ja. Wacht tot ze weggaan en dat kan niet vlug genoeg wat mij betreft. Ja, ik heb geluk dat dit bankje hier staat en dat er zachte kussens op liggen. Dat maakt het wachten wat draaglijker inderdaad. Uitzicht op de tuin ook nog ja. Nee, geen slecht plekje hoor, ik mag niet mopperen. Waarom ik dan toch mopper? Omdat de visite maar niet weggaat natuurlijk! Ik word beperkt in mijn vrijheid en dat zit me dwars. En gaat u nu maar iemand anders lastigvallen met uw stomme vragen!

1 opmerking:

Anoniem zei

wat kun je toch heerlijk chagrijnig kijken, Gijs. Ik ben er jaloers op.
En dat met die mooie ogen van je.